תלונה נגד השוטרים שפשטו על מקווה ביצהר בזמן שגברים התקלחו בו

תושב יצהר הגיש את התלונה בעקבות כניסת השוטרים למקווה בזמן שהוא היה במקלחת. עו"ד יאדו מחוננו: "שני השוטרים האירו בפנס על מרשי כשהוא ערום וחסר אונים וביקשו תעודת זהות"

חדשות כיפה 03/05/17 16:47 ז באייר התשעז

תלונה נגד השוטרים שפשטו על מקווה ביצהר בזמן שגברים התקלחו בו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

תלונה נגד שוטרי יס"מ ובלשים מימ"ר ש"י הוגשה היום (רביעי), בטענה שהם פשטו על מקווה ביצהר בזמן שאחד התושבים התקלח.

בתלונה, שהוגשה למפקד מחוז ש"י, מפרט עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו את שאירע ביום ראשון האחרון, "מרשי התקלח במקלחת שבמקווה בישוב יצהר. לפתע פתחו שני שוטרים את הווילון ועמדו בפניו כאשר הוא ערום כביום היוולדו וביקשו תעודת זהות".לדבריו, "שני השוטרים האירו בפנס על מרשי כשהוא ערום וחסר אונים וביקשו תעודת זהות והתחילו לתחקר אותו. מרשי התרעם וצעק עליהם להניח לו להתקלח בפרטיות".

בהמשך הוא סיפר כי "לאור הצעקות של מרשי תפסו השוטרים את עצמם ויצאו וחיכו למרשי בחדר הלבשה. כאשר יצא מרשי לחדר ההלבשה לא הרשו לו השוטרים להתלבש, אלא, בעודו עטוף  במגבת לאיזור חלציו, התחילו  לתחקר אותו לגבי זהותו".

יש לציין כי בסופו של האירוע, נבדק התושב במסוף המשטרתי ונמצא כי לא אותו מחפשים השוטרים. בתלונה ציין עו"ד יאדו כי כל האירוע נעשה לעיניהם של תושבים נוספים אשר שהו במקווה בזמן האירוע. "לא ברור לי", הוא אומר, "באיזה פקולטה משטרתית לומדים לבקש מאדם תעודת זהות בעודו במקלחת, אבל זה עוד החלק הפחות משמעות".

לטענת עו"ד יאדו "שוטרי הימ"ר ביזו לריק כבודו של אדם פגעו בפרטיותו בכבודו ובמיניותו. שוטרי הימ"ר ביצהר פורצים גדרים רבים ובמקרה זה פרצו גדר נוסף עת חקרו אדם בלא חשד קונקרטי בעודו ערום לגמרי בחדר המקלחת".

התושב עצמו סיפר: "טבלתי במקווה לפני תפילת וותיקין, ופתאום במקלחת, נפתח לי הווילון ושוטר יס"מ מאיר עלי עם פנס ומבקש תעודת זהות, אמרתי לו" 'אתה משוגע? אני מתקלח  מה תעודת זהות?'. הוא הלך, ציפיתי שיחכה מחוץ למקווה, אני מסיים לטבול מגיעה לחדר ההלבשה שמגבת מכסה אותי,  הוא חיכה לי שם, ולקחי ממני פרטים, רק לאחר מכן הוא אפשר לי להתלבש. זה היה מעמד מביש ומשפיל, זו התנהגות לא אנושיות ופוגענית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן