תלונה לנציב שירות המדינה: דוברים ממשלתיים חיללו שבת שלא לצורך

התנועה למדינה יהודית הגישה תלונה לנציב שירות המדינה נגד חמישה דוברים ממשלתיים שהפיצו הודעות לעיתונות בשבת ודורשת: לרענן את הנהלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/12/14 15:23 טז בכסלו התשעה

תלונה לנציב שירות המדינה: דוברים ממשלתיים חיללו שבת שלא לצורך
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לפני מספר חודשים התעוררה סערה לאחר ששר האוצר דאז יאיר לפיד כינס מסיבת עיתונאים בשבת, אך נראה כי מדובר רק בקצה הקרחון. התנועה למדינה יהודית הגישה השבוע תלונה רשמית לנציב שירות המדינה נגד חמישה דוברים ממשלתיים בעבר ובהווה, בטענה כי חיללו שבת שלא לצורך ושלחו הודעות לעיתונות בימי שבת, כך מתפרסם בnews1.

התנועה, ארגון ממשלתי הפועל לחיזוק זהותה היהודית של המדינה, הגישה תלונה נגד חמישה דוברים - אייל בסון, נוי אלרואי, אור דורון, רן ליאור ועופר הראל - אשר הפיצו הודעות לעיתונות במהלך השבת

"לא הייתה כל דחיפות עניינית סבירה למשלוח ההודעות לעיתונות ש-5 דוברים רשמיים אלה שיגרו לכלי התקשורת דווקא בעיצומה של מנוחת השבת של הכתבים, ואלה יכלו להתפרסם גם במוצאי שבת. אין מדובר בפיקוח נפש, וכידוע שום 'מלחמת יום כיפור' לא פרצה בתקופה האחרונה באזורנו", כתב עו"ד ישראל פז בשם התנועה לנציב שירות המדינה משה דיין.

פז מציין כדוגמא את המקרה בו שיגרה דוברת שר האוצר נוי אלרואי זימון לכלי התקשורת מתיבת הדואר האלקטרונית הרשמית של משרד האוצר בנוגע למסירת הודעה בעניין אשרור דירוג האשראי לישראל. אז כזכור הובהלו הכתבים בהתראה של ארבע שעות בלב השבת לפתח ביתו של יאיר לפיד, שם הוא מסר להם הודעה במשך דקה וחצי.

התנועה למדינה יהודית פנתה לאחרונה לנציבות שירות המדינה בבקשה לרענן את הוראות התקשי"ר האוסרות על פעילות משרדי הממשלה בימי שבתון אך דיין דחה את הפניה וטען כי לא ידוע על כשל מיוחד בהוראות בעניין הפעילויות בשבת. עם זאת, תלונה זו מוכיחה כי אכן ישנה בעיה. בתנועה דורשים "לרענן את הוראות התקשי"ר באופן שבו עובדי המדינה - ללא יוצא מן הכלל - יחדלו מלפעול בפומבי בעיצומו של יום השבת, הוא יום המנוחה השבועי הלאומי בישראל, כשאין מדובר חלילה בפיקוח נפש".