תלונה ברובע היהודי: ישיבות תיכוניות מגיעות ב2:30 בלילה עם מגפונים

מדי שנה סובלים תושבי הרובע היהודי מסיורי סליחות מחוץ לביתם בשעות הקטנות של הלילה. לאחר שרשויות החוק לא עזרו לפתירת הבעיה- פנו התושבים לרבנים וביקשו להפיץ את פנייתם

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/09/16 09:55 יב באלול התשעו

תלונה ברובע היהודי: ישיבות תיכוניות מגיעות ב2:30 בלילה עם מגפונים
מנדי הכטמן, צילום: מנדי הכטמן

לפני זמן קצר פרסם הרב חיים נבון בעמוד הפייסבוק שלו פנייה שקיבל מיושבת ראש המנהל הקהילתי של הרובע היהודי בירושלים, שושנה שה-לבן, "הרובע היהודי סובל שנים מחוסר רגישות מטעם באי הסליחות וזה מתגבר משנה לשנה" אומרת שה-לבן ומדגישה כי התושבים לא ישנים בלילות אלול בגלל הרעש של קבוצות סיורי הסליחות ומתקשים לתפקד. הרב נבון כתב כי "לא בטוח שזו הדרך הכי מתאימה לציין 'סליחות'".

שה-לבן אמרה לרב נבון כי על אף פניות רבות לרשויות, הקבוצות ממשיכות להגיע "דברנו עם משרד התיירות, משרד החינוך העיריה והמשטרה. אבל קבוצות ממשיכים להגיע ב-02:30 בבקר עם מגפונים (דווקא ישיבות תיכונית!!)".

המנהל הקהילתי החליט לפנות לרבנים במקום "חשבנו לפנות לכמה רבנים ולבקש עזרתם לפרסם את הבעיה , ליידע את הציבור להיותינו שכונת מגורים, ולפנות לקהל להיות רגישים ולא להגיע דרך השכונה אחרי חצות ואם כן, בשקט מוחלט".

"תושבי הרובע שמחים לארח את עם ישראל. אבל יש גבול לכל תעלול. חודש וחצי ללא שינה בהחלט לא מעודד תחושה של אהבת ישראל!! נשמח אם תעביר את המסר בפורומים נוספים ואולי נוכל למזער את הנזק השנה" כתבה שה-לבן.

הפוסט של נבון זכה בתוך זמן קצר לתגובות מגוונות, תושבי רובע לשעבר כתבו כי סבלו שנים מהרעש בלילות בתקופות אלול והחגים, לעומתם, באופן שהפתיע גם את הרב נבון, היו כאלה שכתבו כי מי שבוחר לגור ברובע צריך לקחת בחשבון את התקופות הרועשות הללו. הרב נבון כתב בתגובות כי" יש חוק בישראל, ולפי החוק אסור להרעיש בלילה. ויש גם אנושיות, או לפחות כך קיוויתי".