תכננתם להתחתן? תמתינו

עובדי המשרד לשירותי דת פותחים בשביתה. זאת בשל התכנון של משרד האוצר לקצץ בשכרם של העובדים. כל שירותי המשרד לא יפעלו החל ממחר

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/02/16 13:10 ל בשבט התשעו

תכננתם להתחתן? תמתינו
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

המשרד לשירותי דת הכריז כי מחר (ד') תתקיים שביתה, ולא תהיה קבלת קהל, בשל קיצוץ בשכרם של העובדים שמתכננים לעשות מטעם משרד האוצר. מדובר בקיצוץ של כ50,000 שקלים בשנה, ל54 עובדים של המשרד.

במסגרת השביתה, המשרד יהיה סגור לקבלת הקהל הרחב וכן לא יספקו את השירותים הרגילים שמעניק המשרד: אישורי נישואין והנפקת של רישיונות קבורה, תהליך ראשוני של הוצאת דרכון זר וכן לא יהיו תשלומים למועצות דתיות או לחברות קדישא.

יו"ר וועד העובדים, צחי נחמני מסר לכיפה כי "השביתה תחל מהשעה 7:00 בבוקר ללא הגבלת זמן, בתקווה שהקיצוץ יבוטל". לדבריו של נחמני המשרד אינו נחשב לגדול, ואין בו הרבה כוח אדם שניתן לקצץ ממנו סכום כזה: "מדובר בכוח אדם מקצועי כמו עורכי דין ורואי חשבון, אין שום סיבה שהם ידורגו בתחתית השכר, רק בגלל שהם עובדים במשרד לשירותי דת".

נחמני הוסיף כי מדובר בעובדים שמחוייבים לעבודתם "הם עושים את עבודתם נאמנה, לעיתים אף מעבר לשעות פעילותם כי הם מחוייבים לנושאים שלא סובלים דיחוי כמו טיפול בקבורה, חתונות ועוד".