תכנית שקד: טיפול שורש במשטרה

בבית היהודי מתכוונים לדרוש את תפקיד השר לביטחון פנים עבור איילת שקד לאחר הבחירות במטרה לנער את המשטרה. אם תמונה, היא צפויה להיות האישה הראשונה בתפקיד. בין היתר הוצגה תכנית מקיפה לטיפול במשטרה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/02/15 09:40 יט בשבט התשעה

בבית היהודי מתכוונים לדרוש את תפקיד השר לביטחון פנים עבור איילת שקד לאחר הבחירות במטרה לנער את המשטרה. בחודשים האחרונים בנתה שקד תכנית מפורטת תחת הכותרת 'חוק וסדר' במטרה להביא לשינוי המצב השורר כיום במשטרה. אם אכן תקבל את התפקיד היא צפויה להיות האישה הראשונה בתפקיד זה.

לדברי גורמים במפלגה: ״הגיע הזמן ליד ברזל. איילת שקד הוכיחה שהיא אשת ברזל: עם המחבלים, מסתננים, ובכל דבר שנגעה״.

בבית היהודי חושפים את עיקרי התכנית המפורטת, כשבצד המדיני בטחוני המטרה היא "לשים סוף לקייטנת המחבלים בכלא. “יש להחמיר את התנאים של האסירים הבטחוניים בכלא. כיום הם נהנים מטיולים יומיים בכלא, ביקורים אחת לשבועיים, קיצור תורים לצילומים וניתוחים (!) שגם אזרחים ישראליים לא נהנים מהם. המחבלים יקבלו בדיוק את מה שמחייב החוק הבינלאומי, ולא גרם אחד יותר", נכתב.

עוד מצויין כי המטרה היא לעצור את אפשרות המחבלים לתקשר עם גורמים מחוץ לבית הכלא, “אנחנו נדאג לכך ששב"ס ינהג ביד קשה לכל מי שמחזיק שייתפס עם טלפון נייד, וכמובן לכל מי שמבריח את המכשירים הללו לתוך הכלא. עו"ד או כל מבקר אחר שיתפס בניסיון להבריח טלפון סוללרי למחבל ייכנס מיידית לכלא".

עוד מבקשים לצמצם מספר הרכישות שניתן יהיה למחבל לרכוש בקנטינה, להפסיק את האפשרות לצפות בערוצי הטלוויזיה, יפרקו הנהגות המחבלים בכלא והיחידה לחקירת פשעים לאומנים תעבוד גם על חקירת פשעים לאומניים נגד יהודים ולא רק על חקירת פשעים לאומניים נגד ערבים - תג מחיר.

בנוסף, נכתב בתכנית כי יקודם טיפול תקיף בהסתה של הארגונים האיסלאמיים בישראל, סוגיית המסתננים בדרום תל אביב תטופל באופן תקיף ותקודם החלת הריבונות על מזרח ירושלים, הנגד והגליל "סופה של מדיניות ההכלה".

בדו"ח הראשוני ישנו פרק נרחב לסוגיית ירושלים כששקד מציינת כי "המצב בחלקים מסויימים של ירושלים הוא קטסטרופלי, בגלל שנים של הזנחה, בהן המשטרה התייחסה לשכונות האלה כאילו אינן תחת אחריותה. זה חייב להיפסק. לא יתכן שיהודים לא יוכלו להסתובב במזרח ירושלים. לא יוכלו לעלות להר הזיתים. לא יתכן שמחבלים משוחררים יסתובבו חופשי ברחובות ירושלים, ולא יתכן שהתשובה הישראלית לטרור תהיה בטונדות".

בבית היהודי מציינים כי "הגישה הבסיסית תהיה שירושלים היא אחת, הביטחון בשכונות הערביות צריך להיות שווה לשכונות היהודיות", כשזה יעשה באמצעות פעילות שיטור אינטנסיביות, נוכחות משטרתית משמעותית בשכונות הערביות, איסוף נשק לא חוקי, אכיפה מלאה של החוקים נגד הסתה, והריסת מבנים לא חוקיים.

מדובר בגישה מאוד דומה לגישת הטיפול של ראש עיריית ניו יורק בתחילת שנות האלפים רודולף ג'וליאני בפשיעה בעיר, ואכן כך מציינים גם בדו"ח. “יש לקחת כמודל את שיטת החלונות השבורים של ג'וליאני- לטפל בכל פשע קטן כגדול: כשאתה לא אוכף עבירות תנועה, זה נגמר ברצח. לאכוף קנסות ומיסים על התושבים. דין אחד לצפון ת"א ולמזרח ירושלים".

במקביל, מתכוונים בבית היהודי לבצע "ניעור של המשטרה", זאת בין היתר באמצעות שיפור השירות וצמצום כוח האדם מהצבא והחזרת תקני הקבע.

כצפוי, במסגרת עבודתה של שקד היא התייחסה גם לשינוי בבתי המשפט, כשבין היתר הכוונה היא לשנות הרכב הועדה לבחירת שופטים, פיצול היועמ"ש מהתובע הראשי, שינוי שיטת מינוי השופטים "לא עוד בשיטת חבר מביא חבר", ומשילות לשרים מול יועמ"שים. בנוסף על פי הדו"ח יוכלו בכנסת להחזיר חוקים שבג"צ ביטל לקדנציה אחת.