"תיק איכות הסביבה אצל כחלון - ניגוד אינטרסים"

בעקבות התפטרות אבי גבאי והעברת התיק לידי משה כחלון פנה ארגון ״ירוק עכשיו״ ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיפעל להוצאת התיק מידי כחלון ומינוי שר איכות סביבה במשרה מלאה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/05/16 13:41 כב באייר התשעו

"תיק איכות הסביבה אצל כחלון - ניגוד אינטרסים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעקבות התפטרות השר לאיכות הסביבה אבי גבאי והעברת התיק לידי שר האוצר ויו״ר רשות מקרקעי ישראל משה כחלון פנה ארגון ״ירוק עכשיו״ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שיפעל להוצאת התיק מידי שר האוצר ומינוי שר איכות סביבה במשרה מלאה.

במכתב אותו הוציא עו״ד תומר ישראל, הוזכר כי כבר בעבר השר כחלון שהעביר לידיו גם את כל הסמכויות בתחום התכנון ביקש לקדם את הבניה על חשבון איכות הסביבה, דבר שגרם להתנגדויות רבות מצד ארגוני הסביבה והקמת ״הפורום לדמוקרטיה בתכנון״.

״המצב שבו השר להגנת הסביבה, שר האוצר והממונה על מנהל התכנון הם אותו אדם המקבל גיבוי מלא של שר הבינוי והשיכון הנו פתח לניגוד אינטרסים מובהק שעלול לסכן את האינטרסים של שמירת הסביבה״ מזהירים בארגון 'ירוק עכשיו'.

עוד הוסיף עו״ד ישראל כי נוצר מצב בו מנהל קבינט הדיור והשר להגנת הסביבה אשר צורף אליו לאחר מחאת ה"ירוקים" ובהתאם לדרישת המשנה ליועמ"ש, הם אותו אדם. כך אף נציגי משרד האוצר ונציגי המשרד להגנת הסביבה בוועדות התכנון השונות נמצאים כפופים להחלטותיו של אותו אדם, השר משה כחלון.

״למשרדים והגופים האמונים על קידום התכנון והבנייה בישראל אינטרס מנוגד לזה של אלה האמונים על ההגנה על הסביבה. אין ספק בדבר אחריות הממשלה ושאר גופי הביצוע מטעמה לדאוג לקידום ענייני התכנון, הבנייה והדיור. עם זאת, גם ההגנה והשמירה על הטבע והסביבה הוטמעו בלא מעט חוקים והחלטות ממשלה. ניהול משרדים שונים בעלי אינטרסים מנוגדים על ידי אותו אדם יביאו בהכרח לפגיעה בניהול אחד מהם ובמקרה דנן ברור איזה אינטרס ייפגע.

עו״ד ישראל מסכם כי כהונתו של השר משה כחלון בתפקידים בעלי אינטרסים מנוגדים הנו מסוכן לסביבה. במצב זה, קיים סיכוי מוגבר להעדפה של שיקולים כלכליים על פני שיקולים סביבתיים, דבר שכפי הנראה יפגע באיכות הסביבה, הפשרה בלתי מבוקרת של עתודות קרקע, פגיעה בבעלי החיים ובצומח ועוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן