תיקים מסתובבים: אלקין וכחלון יקבלו תיק נוסף

אחרי שתי התפטרויות מהממשלה, סבב תיקים נוסף שנה לאחר הקמתה: תחום התעסוקה יעבור מאחריות משרד הכלכלה לאחריות משרד הרווחה, סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית יועברו לשרת התרבות והספורט, מירי רגב

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 31/07/16 14:25 כה בתמוז התשעו

תיקים מסתובבים: אלקין וכחלון יקבלו תיק נוסף
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יותר משנה לאחר הרכבת הממשלה מבצע השבוע ראש הממשלה, בנימין נתיהו, סבב תיקים משמעותי: אושר מינויו של שר האוצר משה כחלון לשר הכלכלה, תחום התעסוקה יעבור מאחריות משרד הכלכלה לאחריות שר הרווחה חיים כץ. השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, ימונה גם לשר להגנת הסביבה.

בנוסף נקבע כי סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית יועברו ממשרד התקשורת, בראשו עומד ראש הממשלה, לידיה של מירי רגב, שרת התרבות והספורט.

במאי האחרון, לאחר צירופה של ישראל ביתינו לממשלה, סיכמו נתניהו וכחלון על העברת תיק הכלכלה לידיה של מפלגת כולנו והעברת תיק השיכון למשרד הכלכלה בסוף כנס הקיץ של הכנסת. בשבוע שעבר הודיע נתניהו כי חלק מתיקי הממשלה שהיו ברשותו יועברו לאחרים.

עמותת ״ירוק עכשיו״ אשר עתרה לבגצ כנגד מינוי השר כחלון לשר להגנת הסביבה החליטה למשוך את העתירה עם מינוי השר זאב אלקין לתפקיד. ״אנו מברכים את השר אלקין עם כניסתו לתפקיד אשר עוצרת את המציאות שנוצרה בה נוהל התיק תוך ניגוד אינטרסים. המשרד להגנת הסביבה הוא קול יחודי ויחידי בממשלה שתפקידו לדבר בשמם של השטחים הפתוחים, בתי הגידול, הנחלים, בעלי החיים והטבע במדינת ישראל. אנו בטוחים כי השר אלקין יפעל להביא את הקול היחודי לכל בית בישראל ויחזיר את המשרד למקום החשוב בו היה ויפעל להמשך הגנה על הסביבה ללא גבולות״.

שר הרווחה, התעסוקה והשירותים החברתיים חיים כץ, אמר כי ״העבודה והרווחה הם שני תחומים שקשורים אחד בשני קשר הדוק. קיים צורך ממשי לרענן את חוקי העבודה לטובת ציבור העובדים והמשק הישראלי, יש לשפר את סוגיית ההכשרות המקצועיות ולטפל במחסור בידיים עובדות בתעשייה, כמו גם להקל על הורים במעגל התעסוקה ולדאוג למערך נרחב ואיכותי של משפחתונים ומעונות יום. המלאכה רבה ובכוונתי לעשות כל שידרש ולנסות ולפתור את הבעיות המהותיות ביותר בשוק העבודה בישראל״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן