תחקיר מד"א: לא טיפלנו במחבל מחשש לחגורת נפץ

חיזוק לחייל היורה: צוותי מד"א לא ניגשו לטפל במחבל בחברון, מחשש להימצאות מטען נוסף בקרבתו עוד לפני ביצוע הירי במחבל

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/03/16 17:28 יח באדר ב'

תחקיר מד"א: לא טיפלנו במחבל מחשש לחגורת נפץ
אברהם צמח ואורי דייויס - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אברהם צמח ואורי דייויס - סוכנות הידיעות חדשות 24

האם המחבל נוטרל לפני הירי של החייל בפיגוע שהתרחש בחברון בשבוע שעבר? לפי בדיקה שערכו במד"א, לא נשללה אפשרות שהמחבל מחזיק בחגורת נפץ, מטען חבלה או גורם מסכן אחר. זאת מכיוון שהוא לבש מעיל ביום חמסין, ואף גורם ביטחוני בשטח לא הפיג חשש זה.

צוותי ההצלה של מד"א, לא ניגשו לטפל במחבל, בגלל החשש להמצאות מטען שיסכן את ביטחונים. ועדת הבדיקה של מד"א קבעה: כי צוותי מד"א פעלו כשורה כשלא ניגשו לטפל בו. הוועדה הגישה היום (ב') את מסקנותיה.

בין השאר נמצא כי בזירת האירוע לא נשלל חשש למטען חבלה או גורם מסכן אחר, בשל העובדה כי המחבל היה שרוע על הקרקע עם מעיל (ביום חמסין) ואף גורם ביטחוני בשטח לא הפיג חשש זה. במצב זה אומרים במד"א, כי חל איסור לטפל במחבלים ולכן הצוותים שהוזעקו למקום פעלו כשורה ובהתאם לנהלים.

הוועדה ציינה כי מצופה מצוותים הרפואיים לנקוט פעולה אקטיבית ולבקש מכוחות הביטחון בזירה לוודא כי הנפגעים בטוחים לטיפול רפואי, על מנת שניתן יהיה לגשת ולהעניק טיפול רפואי.

בגלל החשש להמצאות מטען חבלה בסביבה, ייתכן והמחבל ששכב כבר על הקרקע, עדיין לא נוטרל, והירי שביצע החייל לעברו- ניטרל אותו סופית, ומנע ממנו לבצע פיגוע נוסף.