תחקירן של דרוקר לעופר וינטר: "החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי"

עיתונאי ערוץ 10 שלח לפני כ- 4 שנים תחקירן במטרה שיפליל את תא"ל וינטר ויקשר אותו לאירוע שלא באמת התרחש. על פי הטענה התחקירן של דרוקר אמר לוינטר לאחר שנחשף: "דרוקר הבין שסוכם המינוי שלך כמח"ט גבעתי והחלטנו שלא תהיה מחט גבעתי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/16 12:56 ד בכסלו התשעז

תחקירן של דרוקר לעופר וינטר: "החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

העיתונאי רביב דרוקר ידוע בלא מעט תחקירים מוצלחים שביצע בעבר. בגלי צה"ל נחשף היום כי 'תחקיר' שניסה לעשות על תא"ל עופר וינטר התגלה כסוג של ניסיון הפללה.

עו"ד עודד סבוראי, מי שייצג את אופק בוכריס ובעבר גם את תא"ל וינטר, סיפר היום בתכניתו של אראל סג"ל כי בשנת 2012, בזמן שוינטר פיקד על החטיבה הצפונית באוגדת עזה, שלח רביב דרוקר תחקירן מטעמו במטרה לקשור את הקצין לתקרית שבה לכאורה נורה ילד פלסטיני תמים במהלך לחימה.

וינטר, כיום רמ"ט פיקוד מרכז, היה אז אחד המועמדים לקבלת תפקיד מח"ט גבעתי. התחקירן ששירת בעבר תחת פיקודו של וינטר, יצר עמו קשר בטענה שלקח חלק בפעילות מבצעית ובשל אירוע מסוים שהתרחש במהלך הלחימה וקשור לקצין הבכיר, מצפונו מייסר אותו עד שנזקק לסיוע נפשי. תא"ל וינטר הסכים להיפגש עם החייל המשוחרר, ועו"ד סבוראי סיפר שכבר בתחילת הפגישה, הצעיר התנהג בצורה מוזרה מה שעורר את חשדם של אנשי לשכת וינטר שביקשו ממצעיר להשאיר את המכשיר הסלולרי שלו מחוץ ללשכה.

(צילום: פלאש 90)

בפגישה עצמה טען הצעיר שבמהלך הפעילות המבצעית עליה דיבר, הורה לו תא"ל וינטר לירות בילד פלסטיני חף מפשע. על פי מקורביו של מח"ט גבעתי לשעבר, האירוע מעולם לא התרחש. החייל המשוחרר המשיך לעורר חשד עד שבשלב מסויים נשאל האם הוא נושא עליו מכשירי הקלטה. לאחר מספר הכחשות הוא הודה שנשלח ל'משימה עיתונאית' על ידי העיתונאי רביב דרוקר מערוץ 10 ושהוא נושא עליו מכשירי הקלטה.

על פי טענותיהם שלמקורביו של תא"ל וינטר, התחקירן הודה שלאחר שדרוקר הבין שוינטר צפוי להתמנות לתפקיד מח"ט גבעתי הוא ניסה להפליל אותו במטרה למנוע את מינויו. כוח משטרה וקציני מודיעין שהוזעקו למקום, חקרו את הצעיר ולקחו לבדיקה את מכשירי ההקלטה שנשא עליו.

(צילום: פלאש 90)

לשאלה מדוע הוא חושף את הסיפור כ- 4 שנים לאחר שהתרחש, אמר עו"ד סבוראי, "התגלה לנו בימים האחרונים שמסע הרדיפה נגד תא"ל וינטר נמשך", סבוראי התייחס לתחקירו הצפוי של דרוקר על ההתנהלות של תא"ל וינטר בפרשת סא"ל לירן חג'בי שהואשם בהטרדה מינית והודח מתפקידו. "מתוכנן תחקיר של 'המקור' שממחזר סיפורים שנסגרו ע"י מצ"ח ושלגביהם הרמטכ"ל הקודם סיכם שלא נפלל רבב בהתנהלותו של וינטר. רביב דרוקר נראה כמי שמחפש את ראשו של תא"ל וינטר, והציבור צריך להבין מי עומד מאחורי הרדיפה".

שר החינוך נפתלי בנט, הגיב לסיפור וכתב בדף הפייסבוק שלו: "יש גבולות שלא חוצים. הבוקר נחשף בגלי צה"ל כי תחקירן של ערוץ 10 הגיע לפגישה עם מח״ט גבעתי תא״ל עופר וינטר והקליט אותו ללא ידיעתו, על מנת לגרום לו להודות בפשעי מלחמה שלא עשה ולהפילו מתפקידו. לא פחות: ניסיון של כלי תקשורת ישראלי להפיל קצין בכיר מכהן בהקלטה ללא ידיעתו. המקליט נחשף, למזלנו".

שר החינוך תהה כיצד מנסים להפליל קצין עתיר זכויות כגון וינטר, "עופר וינטר, תת אלוף בצה"ל, ראש מטה פיקוד המרכז, גיבור ישראל. בעבר היה מפקד חטיבת גבעתי, מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, מפקד חטיבה 646, מפקד יחידת דובדבן ומפקד גדס"ר גבעתי. יש לנו מספיק אויבים מבחוץ. אסור לנו להפיל את עצמנו מבפנים".

(צילום: הלל מאיר)

בנט, לו היסטוריה לא קצרה עם רביב דרוקר, דרש מקברניטי ערוץ 10 לטפל בפרשה, "הסיפור הזה הוא מסוכן ופוגע בצבא ובביטחון ישראל. אוי לנו אם קציני צה״ל יהיו טרודים מהקלטות וניסיונות הדחה של התקשורת במקום להיות מרוכזים בביטחון ישראל. זו בושה גדולה, ואני מצפה מערוץ 10 לנקוט עוד היום בצעדים הראויים למקרה מבזה שכזה".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: התוכנית "המקור" נוהגת לפי כל כללי האתיקה והחוק, ומשתמשת לעתים, כפי שמשתמשת כל מערכת עיתונאית במצלמות ואמצעי הקלטה, כדי לתעד. תפקידם של מקורות או תחקירנים אינו "להפיל מרואיינים" אלא להביא מן השטח ראיות שיפריכו או יאששו טענות שנבדקות. החומר שנאסף נבדק לעומק, ורק אם המערכת משוכנעת באמיתותו הדברים משודרים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן