תחנת אוטובוס בירושלים זכתה לשם "ההתנחלות"

תושבי השכונה היהודית "מעלה הזיתים" שבירושלים, גילו בוקר אחד כי תחנת האוטובוס השכונתית זכתה לשם החדש "ההתנחלות". משרד התחבורה: נעדכן את השילוט

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/12/15 11:02 יט בטבת התשעו

תחנת אוטובוס בירושלים זכתה לשם "ההתנחלות"
אילוסטרציה, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה, פלאש 90

תושבי השכונה היהודית מעלה הזיתים שבהר הזיתים בירושלים הופתעו לגלות לאחרונה כי לתחנת האוטובוס המשרתת אותם ניתן השם "ההתנחלות", מה שעורר זעם רב בקרב התושבים, הן מבחינת המשמעות הפוליטית וגם מכיוון שהדבר עלול לבלבל את הנוסעים. כך פורסם הבוקר באתר וואלה.

לכל תחנת אוטובוס בירושלים המופיעה במפות הקווים ובמערכות המידע השונות ניתן שם דומה לשם הרחוב בו היא נמצאת או לאתרים הסמוכים, אותם משמשת התחנה. אלא שלתחנה בשכונה מעלה הזיתים, ניתן לאחרונה השם החדש והלא שגרתי "ההתנחלות". השם החדש עורר את זעמם של התושבים מכיוון שהשכונה עצמה ממוקמת בתוך ירושלים.

מעלה הזיתים היא שכונה יהודית בדרום רכס הר הזיתים בירושלים, הממוקמת סמוך לדרך יריחו הישנה. תושבים אמרו כי "אורחים שמבקשים לבקר בשכונתנו התלוננו על כך שהם לא מוצאים את הקווים ל'מעלה הזיתים', וכי מהיכן הם יכולים לדעת שב'ההתנחלות' הכוונה היא למעלה הזיתים? אולי הכוונה לנוף ציון? עיר דוד? שמעון הצדיק?".

קווי האוטובוס שעוברים בתחנת "ההתנחלות" הם קווי 5 ו-51 של חברת אגד, ושמה של התחנה נמצא באחריותה של משרד התחבורה. ממשרד התחבורה נמסר כי "החלפת השם עודכנה במערכת הרישוי ובמקביל, עיריית ירושלים ותכנית אב לתחבורה יתקנו גם את השילוט בתחנה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן