תושבי תשעת הבתים מבקשים מבג"ץ: נאטום את הבתים ולא נהרוס

תושבי הבתים בעפרה מבקשים מבית המשפט שלאור חקיקת חוק ההסדרה ולאור תקדימי העבר, יאפשרו להם לאטום את הבתים ולא להורסם.זאת מתוך תקווה שבעתיד הקרוב יוסדרו הבתים והם יוכלו לשוב ולהתגורר בהם

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/02/17 13:19 כד בשבט התשעז

תושבי תשעת הבתים מבקשים מבג"ץ: נאטום את הבתים ולא נהרוס

תולים תקוות בחוק ההסדרה. משפחות תשעת הבתים בעפרה הגישו היום (ב') בקשה לבג"ץ לאטום את בתיהם ולא להרוס אותם. זאת בשל האופק התכנוני שלטענתם נוצר בעקבות חקיקת חוק ההסדרה.

התושבים ששלחו את הבקשה, מציינים שהם אינם מבקשים מבג"ץ לדון מחדש בעצם חוקיות המבנים, אלא שלנוכח חקיקת חוק ההסדרה, שמטרתו להסדיר בתים שכונות ויישובים ביו"ש, "יאפשר בית המשפט הנכבד את אטימתם ע"י דיירי המבנים".

הרקע לבקשה הוא תקוותם של הדיירים כי "בהתאם לחוק ההסדרה, הסדרתה המלאה של כל השכונה שבה מצויים תשעת הבתים נושא העתירה, לרבות אישור תכניות והוצאת היתרים, עתידה להתרחש בתוך פרק זמן קצר". התושבים מתחייבים לפנות את הבתים במועד שבג"ץ קבע (5.3) ולא לעשות בהם כל שימוש עד שבית המשפט יורה להם אחרת.

בבקשה לבית המשפט, הצביעו התושבים על מקרה תקדימי בעבר בו דחתה השופטת רבקה פרידמן צווי הריסה שהוצאו נגד 30 מבנים שנבנו באופן בלתי חוקי בשטחו של גן לאומי אריכאולוגי, זאת מכיוון שהיא סברה שקיים אופק תכנוני.