תושבי עפרה לבג"ץ: "האם לארוז? האם להישאר? זו פשוט התעללות!"

תושבי תשעת הבתים בעופרה דורשים משופטי בג"ץ תשובות לגבי מצבם. במכתב ששלחו הם מצביעים על הקושי שבאי הודאות ודורשים "תשובה עוד הבוקר לכאן או לכאן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/17 11:43 ט בשבט התשעז

תושבי עפרה לבג"ץ: "האם לארוז? האם להישאר? זו פשוט התעללות!"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יום רביעי הקרוב ה-8 לפברואר, הוא המועד האחרון שבו חייב בג"ץ את המדינה להרוס את עמונה ותשעת הבתים בעפרה. עמונה ריקה מתושביה ואילו תושבי עפרה כבר לא מצפים לעזרתו של בית המשפט ורק דורשים שתתקבל כבר החלטה שתתיר להם את הספק וחוסר הודאות.

במכתב ששלחו היום (א') תושבי הבתים המיועדים להריסה, הם פונים לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ולשופטים אליקים רובינשטיין ויצחק עמית, בדרישה שימסרו את פסיקתם. "לפני שבוע פנינו אליכם", הם כותבים, "בבקשה דחופה לדחות את הריסת בתינו ב-3 חודשים. מאז כבר שבוע והתשובה מתמהמהת".

לדבריהם, כל יום שעובר רק מקשה עליהם יותר, "בכל יום שעובר הקושי הולך וגובר. זו שאלה הומנית פשוטה וההשלכות שלה קריטיות מאוד". בהמשך הם כותבים שמידה ובקשתם תידחה, ביתם אמור להיהרס עוד השבוע על כן הם שואלים, "האם לארוז? האם לעבור? האם להשאר? מדובר במשפחות עם ילדים!! זו פשוט התעללות!!!".

לסיום הם כותבים: "אנו דורשים תשובה עוד הבוקר לכאן או לכאן!!!"

(צילום: צעירי עפרה)



בתוך כך, היום תיערך עצרת מחאה על ההפינוי בשבוע שעבר של עמונה ועל הריסת הבתים הצפויה בעפרה. העצרת תתקיים ברחוב תשעת הבתים שביישוב, במעמד רבני הציונות הדתית. בהודעה לקראת העצרת נכתב: "נמחה על חורבן עמונה והרס תשעת בתי עפרה, נמחה על העוול המוסרי ועל האיוולת המשפטית הגוזרת חורבן לשם חורבן, נדרוש ממשלת ישראל לקחת אחריות, להסדיר את ההתיישבות ולהסיר את האיום המשפטי, נתמוך בתושבי עמונה ועפרה הנמצאים כיום בחזית המאבק של כולנו, ונפעל לבניין והתרחבות ההתיישבות במולדת העם היהודי".