תושבי עפרה: "יש להרוס את ביתו של המחבל עוד היום"

ח"כים ושרים השתתפו בצערה של משפחת טהרלב, שבנה אלחי נרצח היום בפיגוע דריסה בבנימין. ח"כ ברקו: "הגיע הזמן לעשות ביעור חמץ בסילוואד". ח"כ גלאון: "ישראל חייבת לקדם כבר מהלך מדיני לטובת שלום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/04/17 15:11 י בניסן התשעז

תושבי עפרה: "יש להרוס את ביתו של המחבל עוד היום"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במערכת הפוליטית והציבורית הגיבו על פיגוע הדריסה היום (ה'), שגבה את חייו של לוחם גולני סמל אלחי טהרלב מטלמון.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "עצוב. כואב. משתתפים בצער המשפחה ובית הישוב טלמון. 'הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו ייקום, ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'". שר המדע הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס, שלח גם הוא את תנחומיו למשפחה וכתב: "'הַצְּבִי יִשְׂרָאֵל עַל-בָּמוֹתֶיךָ חָלָל אֵיךְ נָפְלוּ גִבּוֹרִים' תנחומים למשפחתו של החייל אלחי טהרלב הי"ד".

ח"כ ד"ר ענת ברקו מהליכוד התמקדה במחבל עצמו ובכפר ממנו יצא, "הגיע הזמן לעשות ביעור חמץ בסילוואד, כפר שעוד טרוריסט רוצח יצא מממנו ודרס למוות את אלחי טהרלב ז״ל. חאלד משעל מסילוואד, בכפר חמולות טרור חמאסי". ח"כ זהבה גלאון ממרץ כתבה כי היא "שולחת תנחומים עמוקים למשפחת טהרלב על רציחת יקירם אלחי, היום בפיגוע הדריסה בעפרה. יום כואב למשפחה ולקהילה כולה". בהמשך היא הוסיפה כי "ישראל חייבת לקחת את גורלה בידיה ולקדם כבר מהלך מדיני לטובת שלום. בלי זה, לעולם לא תוכל להתקיים כאן רגיעה ביטחונית ארוכת טווח".

מהיישוב עפרה, שסמוך אליו אירע הפיגוע בו דרס מחבל למוות את החייל טהרלב ופצע חייל נוסף, נמסר כי הוא "שולח תנחומים למשפחת החייל אלחי טהרלב שנרצח היום בפיגוע בצומת ואיחולי החלמה לפצוע בפיגוע שבוצע בידי מחבל שפל מהכפר הסמוך סילוואד". בהמשך קראו ביישוב "לראש הממשלה ולשר הביטחון להנחות את כוחות הביטחון להפעיל אגרוף ברזל נגד הכפר העוין שמחנך לשנאה ורצח יהודים ושהוציא מתוכו לאורך השנים שורה ארוכה של רוצחי יהודים. יש להרוס את ביתו של המחבל עוד היום. על הממשלה לדבוק בדרכה של הציונות ולהוסיף חיים ובניין בארץ".