תושבי עמונה על המתווה המשופר: מחכים לתשובות מפורטות מהמדינה

בעמונה לא ממהרים 'לקנות' את הפתרון החדש שמציעה להם המדינה. "אנחנו למודי אכזבות מסיפורים קודמים ויודעים שרצונות לחוד ומציאות לחוד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/12/16 15:53 יג בכסלו התשעז

תושבי עמונה על המתווה המשופר: מחכים לתשובות מפורטות מהמדינה
מול ביתה של השרה מירי רגב (מטה המאבק עמונה), צילום: מול ביתה של השרה מירי רגב (מטה המאבק עמונה)

אתמול הודיע יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט, כי נמצא הפתרון שישאיר את עמונה על אותו ההר עליו היא נמצאת במסגרת מתווה נכסי נפקדים. המתווה שונה, הורחב והוצג אמש בפני מטה המאבק על עמונה. במטה המאבק מגיבים בזהירות לדברים ואומרים כי "ביקשנו מהמדינה להבין את פרטי המתווה: האם אכן מדובר במתווה שמשאיר את הישוב בצורה ראויה, האם אכן מדובר בתקופת זמן ארוכה ויציבה, ומה נותן בטחון שהדברים אכן יתממשו"

בהודעה שיצאה ממטה המאבק לתושבי עמונה נכתב כי "המדינה מעוניינית בפתרון לעמונה, באופן שישאיר אותנו כאן על ההר בצורה ראויה. אמנם מוקדם לדעת האם אכן יש כאן דברים בטוחים. אנחנו למודי אכזבות מסיפורים קודמים ויודעים שרצונות לחוד ומציאות לחוד".

בהודעה נכתב כי כל עוד פרטי המתווה לא ברורים לא תצא תשובה חד משמעית ממטה המאבק "הכדור כעת בידי המדינה, ואנחנו ממתינים לתשובות. במקביל, אנחנו ערים לכוחות צבא ומשטרה רבים המגיעים לגיזרה ובהכנות לוגיסטיות ומבצעיות לפינוי בטווח זמן מיידי. אנחנו מבינים ששום דבר לא סגור, ושנצטרך להיות חזקים ולדבוק באמת שלנו - כפי שהשתדלנו לעשות עד כה".

במטה המאבק מדגישים כי המאבק להצלת היישוב נמשך ומבקשים מהציבור להגיע להפגנה הערב בירושלים. "אנחנו קוראים לכל מי שהמאבק הזה חשוב לו - להגיע לעצרת שיזמו ארגון נחלה יחד עם ארגונים נוספים הערב בכיכר פריז (בשעה 18:30), על אף הגשם והקור, ולחזק אותנו בעמידה איתנה על ארצנו, עמידה שחשיבותה רק מתעצמת ברגעים האלה. גם אנחנו נהיה שם! בואו נאמר יחד לכל מי שמוכן לשמוע: 'על עמונה לא מוותרים. ישוב לא מחריבים'. רק בזכות השותפות והתמיכה שלכם הגענו עד כה. בואו נהפוך את העצרת הערב למפגן של עוצמה ושל אמונה - הגענו לכאן כדי לנצח".

"המתווה יהיה הרבה יותר משמעותי ומשודרג ואנחנו מאמינים שתושבי עמונה ישמחו במתווה הזה" אמר אתמול גורם בממשלה ל'כיפה'. "מה שסיכמנו הוא הרבה יותר ממה שדובר על אותן 3 חלקות. גם מבחינה משפטית וגם מבחינת המרחב, וגם מבחינת הזמן שעליו דובר בהתחלה כ-8 חודשים. אנחנו עדיין לא מוציאים את הפרטים כי סיכמנו שנדבר איתם קודם אבל לדעתי הם יקבלו אותו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן