תושבי עמונה לבג"ץ: אין טעם בדחיית מועד הפינוי

בתצהיר שהגישו היום תושבי עמונה לבג"ץ נכתב כי היישוב אינו רואה טעם בבקשה לדחות את מועד הפינוי לצורך העתקת היישוב לקרקעות הסמוכות ל"שבות רחל", התושבים יצטרפו לבקשת המדינה רק אם זו תהיה לצורך בחינת פתרונות אחרים, שלא כוללים את פינוי עמונה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 06/11/16 17:20 ה בחשון התשעז

תושבי עמונה לבג"ץ: אין טעם בדחיית מועד הפינוי
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

תושבי עמונה הגישו היום אחר הצהריים תצהיר לבג"ץ, עליו חתומים רוב מוחלט של תושבי היישוב, ובו הם מגיבים לבקשת המדינה לדחיית מועד הפינוי של היישוב.

התושבים הודיעו בתצהיר כי ככל שבקשת הדחייה מתבססת על הצורך לקדם את החלופה של העברת היישוב לקרקעות סמוכות ליישוב "שבות רחל", אין בה טעם מבחינתם. במידה והמדינה תבקש דחייה לשם קידום חלופות אחרות - התושבים יצטרפו לבקשה. תושבי עמונה מחו על כך שהמדינה מנהלת מגעים להעתקת היישוב מעל לראשם עם גורמים שאינם מייצגים אותם, ופועלים בניגוד לדעתם וצרכיהם.

ביחס למתווה "נכסי נפקדים" מאשימים התושבים את המדינה בגרירת רגליים והבאת התכנית למצבה כיום, בו היא איננה רלוונטית. בנוגע לחוות הדעת של השב"כ, שאומרת כי פינוי עמונה עלול להיות כלול בעימותים אלימים, כתבו התושבים: "תהיה מחאה, ותהיה התנגדות לפינוי. דחיית הפינוי לכל מועד בעתיד לא תשנה עובדה זו".

בנוגע לחוק ההסדרה, כתבו התושבים כי "ככל הנראה עמדת המדינה ביחס לחוק ההסדרה אינה נובעת ממניעים משפטיים כלל, אלא ממניעים של יחסי ציבור ויחסי חוץ, שיקולים שאין כל הכרח להתחשב בהם כשמנגד עומדות זכויות יסוד חוקתיות של תושבי עמונה אשר נפגעות באורח אנוש".

היום הגישו העותרים הפלסטינים בבג"ץ עמונה את תגובתם לבקשת המדינה בנוגע לדחיית מועד הפינוי. העותרים כתבו כי הם מתנגדים לדחייה וכי היא מהווה פגיעה קשה בבעלי האדמות ובמעמדו של בית המשפט העליון.