תושבי עמונה: "זמביש לא מייצג אותנו. לא יקנו אותנו בכסף או נדל"ן"

משרד הביטחון מתכוון להקים ישוב חדש בבנימין, עבור המשפחות בעמונה, שאמורות להתפנות עד סוף השנה הנוכחית. בעמונה החלו להיערך למאבק נגד הפינוי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/05/16 09:38 ל בניסן התשעו

תושבי עמונה: "זמביש לא מייצג אותנו. לא יקנו אותנו בכסף או נדל"ן"
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

משרד הביטחון מתכוון להקים בשיתוף עם תנועת "אמנה" ישוב חדש סמוך לישוב שילה בבנימין עבור כ-40 המשפחות המתגוררות בעמונה - שאמור להתפנות עד סוף השנה. כך פורסם ב"הארץ".

הישוב החדש, על פי הדיווח, ימנה 139 יחידות דיור - כך שאמנה, תוכל למכור כ-90 מהן בשוק החופשי. לישוב החדש כבר הוכנו תוכניות אדריכליות. האדמות שעליהן צפוי לקום הישוב הן אדמות מדינה.

לאחרונה דווח כי תושבי עמונה החלו דווקא להיערך למאבק על הבית בעקבות החלטת בג"ץ להרוס את המקום. במסגרת הקמפיין החדש שכבר יצא לדרך, התפרסמו מודעות באמצעים השונים, המסבירים שאחרי פינוי מגרון, בתי האולפנה, דריינוף וכעת היישוב עמונה שנמצא על כוונת הפינויים, אלפי בתים ברחבי יהודה והשומרון עתידים להתפנות.

בעמוד הפייסבוק הרשמי של 'עמונה' אומרים ביישוב: "אנחנו לא מתפנים. לא יקנו אותנו בכסף ולא בנדל"ן". התושבים מבהירים כי הם מברכים על הקמת כל יישוב חדש בארץ ישראל וביהודה ושומרון אך מוסיפים "זה לא עבורנו ולא על חשבוננו".

לפי נוסח ההודעה, התושבים לא מעוניינים לבצע את עיסקת החליפין המדוברת:"זו הזדמנות לומר בצורה ברורה לכל מי שמנסה לסחור בנו מאחורי גבנו: אנחנו לא בעניין. אנחנו לא חיילי פלסטיק של אף אחד. אנחנו כאן כדי להישאר עד הסוף, וליצור מציאות חדשה: עברו הימים בהם הורסים ישובים בארץ ישראל ומגרשים יהודים מביתם. אנחנו מתנגדים למהלך הציני של העברת עמונה למקום אחר, ונעשה הכל כדי להכשילו".

עוד אומרים התושבים כי לאחרונה חלק התקדמות בנוגע להסדרת היישוב עמונה: "חבל שדווקא עכשיו יורים לנו בגב. אנחנו קוראים לראשי ההתיישבות להתנגד למהלך של 'אמנה' ולהצטרף למאמצים של נבחרי הציבור לקדם פתרון להסדרת עמונה במקומה, פתרון שיביא תרופה לאלפי בתים נוספים ביו"ש. הציבור לכל גווניו מאס בהתנהלות של קומבינות. בעמונה זה ייגמר. עמונה כבר הוכיחה שהיא לא בקטע, ואם צריך נוכיח זאת פעם נוספת. הפתרון היחיד הוא להסדיר את עמונה. לא תהיה התנתקות שניה. הפעם ננצח".