תושבי עמונה: התכנית של ראש הממשלה היא גירוש פעמיים

לחץ כבד של ראש הממשלה נתניהו על שר החינוך נפתלי בנט לוותר על סעיף עמונה בחוק ההסדרה. תושבי עמונה במכתב לרה"מ ובו התנגדות נחרצת להכשרת הקרקע החלופית על פי מתווה נכסי נפקדים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 03/12/16 22:02 ג בכסלו התשעז

תושבי עמונה: התכנית של ראש הממשלה היא גירוש פעמיים
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נתן הוראה להתחיל בהכנת אתר זמני להעתקת עמונה.

תושבי עמונה שיגרו הערב מכתב לנתניהו בו הם מביעים התנגדות נחרצת למתווה 'נכסי הנפקדים', לפיו הם יועתקו לגבעה סמוכה, ישהו בה שמונה חודשים ואז יתפנו בהסכמה מהשטח. "התכנית אינה אלא גירוש מבתינו בשלבים, וכיוון שכך נתנגד לה. ממש כפי שנתנגד להחרבת הישוב" כתבו התושבים.

תושבי עמונה ציינו במכתב כי על פי הידוע להם הוקצה לצורך הפינוי הזמני והכשרת השטח שישמש לשמונה חודשים בלבד כ-50 מיליו שקלים. "זה פשוט חלמאי שמדינת ישראל מוציאה על הדבר הזה 50 מיליון שקלים למשך שמונה חודשים שבסופם יגורשו תושבי עמונה פעם נוספת" כתבו התושבים לנתניהו. "מדינת ישראל תשאיר מאחור תושבים שעברו פעמיים גירוש, בזבוז של 50 מליון, והר מצולק".

"מדוע להשקיע הון עתק בהקמת אתר, אשר יהרס כליל בעוד שמונה חודשים? האם לא חבל על כספי הציבור?" תושבי עמונה שבו ודרשו מראש הממשלה להשלים את חקיקת חוק ההסדרה כולל את הסעיפים הנוגעים להצלת עמונה.

מועד הפינוי של עמונה הוא בעוד 22 יום בלבד, ב-25 לדצמבר. ראש הממשלה ויו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, נפגשו בסוף השבוע האחרון מספר פעמים בנסיון להגיע להסכמות בנוגע לחוק ההסדרה. על מפלגת הבית היהודי מופעלים לחצים כבדים על מנת שיסכימו לשמוט מחוק ההסדרה את סעיף 7 הנוגע לרטרואקטיביות של החוק, הסעיף מאפשר את הסדרת עמונה אך גורר התנגדויות בקואליציה בשל החשש כי הוא פוגע במעמד בית המשפט העליון. מבין המתנגדים נמנה שר האוצר משה כחלון אשר טוען כי מכיוון שהסעיף מבטל פסק דין חלוט של בג"ץ הוא פוגע במעמדו.

נכון לעכשיו השר בנט אינו מתפשר על הצלת עמונה ודורש כי חוק ההסדרה יעבור כאשר הוא כולל בתוכו את האפשרות למניעת הפינוי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן