תושבי עמונה דחו את החלטתם לשעות הערב

לאחר דיון של 4 שעות החליטו בעמונה לדחות את המשך הדיונים לשעות הערב אז יכריעו לגבי החלטתם, האם לקבל את מתווה נכסי הנפקדים החדש שהמדינה הציעה להם או לדחותו.

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/12/16 14:58 יד בכסלו התשעז

תושבי עמונה דחו את החלטתם לשעות הערב
TSP, צילום: TSP

בעמונה לא מצליחים לקבל החלטה. לאחר דיון ארוך שהחל משעות הבוקר, החליטו תושבי היישוב, שעומד בסכנת פינוי, לדחות את החלטתם לשעות הערב. בשעה 19:00 הם יתכנסו שו במטרה להגיע להכרעה לקראת הלילה.

בשעה 22:00 צפויים התושבים להצביע על החלטתם, לאחר מכן הם יעדכנו את ילדי היישוב ורק אז יוציאו הודעה לתקשורת.

הדעות בנוגע להחלטת היישוב חלוקות. מוריה הראל ממקימי היישוב מגרון שפונה ב-2012 סוברת שבעמונה צריכים לאמץ את ההצעה החדשה. "תחתמו על ההסכם" היא כתבה לאחת מהתושבות במכתב מיוחד והוסיפה שאם הם היו נוהגים באותה הדרך הכל "היה יכול להיות אחרת". במכתב שכתבה מוריה לתושבת עמונה והגיע לידי 'כיפה' היא מספרת על קומץ אנשים במגרון שהתנגדו להסכם עם הממשלה והביאו להרס הקהילה ורוח היישוב. "רציתי לחזק אותך ואת כל עמונה לחתום על ההסכם המתגבש. במגרון היה לנו הסכם שבסופו אנשי במגרון היו צריכים לרדת ללא התנגדות לשכונה שהקימו לנו במורדות ההר ובתמורה היו נשארות 17 משפחות בראש ההר על החלקות הרכושות. חתמנו על ההסכם אך בסופו של דבר החליטו מספר אנשים ש' לא סוחרים בארץ ישראל' והם לא כיבדו את ההסכם ולא הסכימו להתפנות 'מרצון ובשקט'".

לעומתה, יש קולות שקוראים להתנגד למתווה החדש. הרב דב ליאור קבע בנחרצות ש-"אין לקבל שום פשרה שכאילו התושבים מודים שהאדמה שייכת לנוכרי זה בחינת 'לא הודה בארצו'. אי לכך יש לעמוד בתוקף על זכותנו האלוקית על מרחבי ארצנו".