תושבי עדי עד למפוני עמונה: בואו לעזור לנו

בעקבות בחירתם של אנשי עמונה להקים את יישובם מחדש סמוך לשבות רחל, פנו אליהם תושבי עד עד בבקשה שישקלו לבנות את בתיהם סמוך אליהם על גבעה לא מאושרת

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/02/17 14:34 יג בשבט התשעז

תושבי עדי עד למפוני עמונה: בואו לעזור לנו
מטה המאבק עמונה, צילום: מטה המאבק עמונה

פניה חריגה של תושבי עדי עד לאנשי עמונה. במכתב שכתבו היום (ה'), הם ביקשו מהמשפחות המפונות לחזור בהם מהחלטתם להקים את היישוב החדש סמוך לשבות רחל, ולבנות את בתיהם בגבעה הסמוכה ליישובם, זאת כדי ליצור רצף התיישבותי באזור.

"תושבי עמונה היקרים והאהובי", הם פתחו את מכתבם, "נודע לנו שהחלטתם לבחור ללכת להתיישב בגבעת גאולת ציון הסמוכה לשבות רחל". בעדי עד סבורים שאין דחיפות ביישוב החלקה הזו מאחר והיא "נמצאת סמוך לתב"ע מאושרת של אזור התעשייה של היישוב שילה, מקום שלכאורה נתפס כבר ואין בו צורף דחוף להתיישבות יהודית".

החלופה שהם ביקשו ממפוני עמונה לשקול זאת אפשרות שכבר היתה על השולחן והיא הקמת "יישוב בגבעה ט' הסמוכה אמנם ליישובנו, אך יש צורך דחוף וחשוב מאין כמותו ליישבה ביישוב מוסדר כדי לסגור רצף התיישבותי בין ציר 60 לכביש אלון". יש לציין כי גבעה ט' עדין אינה מאושרת להתיישבות, זאת בניגוד לחלקה שנבחרה ליד שבות רחל.

בהמשך הם כותבים, כי הם מבינים את הקשיים שעוברים עליהם ואת רצונם לחתור במהירות להקמת יישוב חדש, אך למרות שהם מצהירים שאין בכוונתם להתערב לתושבי עמונה בשיקוליהם, הם בכל זאת מבקשים מהם שידונו בנושא וישקלו אותו באופן חיובי, תוך שהם מבהירים שהם יקבלו אותם "כשכנים רצויים ואהובים בכל נקודה שבה תבחרו".