תושבי נתניה: אנחנו לא באמת צריכים עוד רב ראשי לעיר

חלק מתושבי העיר פנו במכתב לראש העיר ולשר לשירותי דת במטרה "למנוע בזבוז כספי ציבור" ולסכל את מינויו של רב ראשי אשכנזי לעיר. "25 שנה הסתדרנו עם רב אחד, אף אחד לא הרגיש בחסרון", הם טוענים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/06/12 12:34 יג בסיון התשעב

תושבי נתניה: אנחנו לא באמת צריכים עוד רב ראשי לעיר
cc-by-avishai teicher, צילום: cc-by-avishai teicher

תושבים בנתניה מתנגדים למינויו של רב אשכנזי נוסף לעיר, בטענה כי מדובר בבזבוז כספי ציבור מיותרים. במכתב ששיגרו היום (א') התושבים לשר לשירותי דת, יעקב מרגי, ציינו התושבים כי ב-25 שנות כהונתו של הרב הספרדי לעיר, הרב דוד שלוש, איש לא הרגיש בחסרונו של רב נוסף לעיר.

"הרב דוד שלוש מכהן כרב ראשי של העיר נתניה כבר מאז שנת 1953, ונחשב לותיק ולמוערך מבין רבני היישובים בארץ. במשך תקופות ארוכות במהלך כהונתו זו פעל ופועל הרב שלוש כרב ראשי יחידי של העיר, לרבות ב- 25 השנים האחרונות, ואף מאן דהוא לא הרגיש בחסרונו של רב נוסף", ציינו התושבים.

לדבריהם, "במקום רב נוסף שיכהן כרב ראשי אשכנזי לעיר נתניה, ראוי לשבץ רבנים, מכל עדות - ישראל וללא אבחנה בין ארצות מוצאם, לשכונות בעיר נתניה הכמהות לרבנים זמינים וקשובים לבעיות וטרדות היום-יום". התושבים ציינו כי "במקום עלותו של רב ראשי מיותר, על כל העלויות והתשומות הכרוכות בכך, ניתן למנות כעשרה רבני שכונות בעיר נתניה, אשר יעסקו בקידום הנוער, במיגור פשיעת-הרחוב, בהפצת מורשת-ישראל, בהשכנת שלום- בית במשפחה, בעזרה לעולים החדשים בהתמודדותם למול תלאות היום-יום ועוד".

בסיכומו של מכתב טענו התושבים כי מינויו של רב ראשי אשכנזי לנתניה מהווה "מהלך מיותר, בזבזני ונטול תועלת כלשהיא". במידה והליך המינוי יימשך, מתכוונים התושבים לשקול צעדים משפטיים כדי למנוע את המהלך.