תושבי מגרון הגיעו להסכמה: התושבים יועברו, היישוב יישמר

השר בני בגין הגיע להסכמה עם נציגי המתיישבים במגרון, לפיו ישוב הקבע יבנה באתר סמוך, כשבמקומו הנוכחי תישמר הנוכחות האזרחית

חדשות כיפה אורי פולק 13/02/12 09:29 כ בשבט התשעב

תושבי מגרון הגיעו להסכמה: התושבים יועברו, היישוב יישמר
Daniel Ventura-cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa

מתיישבי מגרון הגיעו להסכמה בנוגע לעתיד היישוב - כך אמרו היום (ב') לכיפה נציגי המתיישבים במגרון. על פי ההחלטה, עורך הדין יעקב ויינרוט, המייצג את המתיישבים, הגיע להסכמה עם השר בני בגין, המייצג את עמדת ראש הממשלה, לפיה מתיישבי מגרון יועברו לאתר סמוך בו ייבנה יישוב קבע חוקי, כשבשטח הנוכחי תשמר הנוכחות האזרחית.

הסכמה זו טעונה כעת את החלטת הממשלה לבג"ץ, אשר נדרש לאישור ההסכמות. על פי המתווה, המדינה תתכנן את שכונת הקבע החדשה של המאחז ואת פיתוח התשתיות, ובתוך כשנתיים ושלושה חודשים התושבים יוכלו לעבור להתגורר שם.

מוקדם יותר החודש דחו תושבי מגרון את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להעתקת היישוב באמצעות פינוי מרצון, עד חודש מרץ הקרוב. בהודעה שפרסמו תושבי היישוב הם טוענים כי "לו היינו חפצים בפתרון דיור זול היינו מעתיקים עצמנו ללא רוח וצלצולים".

כפי שדווח בכיפה, במסגרת הצעת נתניהו, בתי הקבע של תושבי מגרון ייבנו בסמוך לאתר הנוכחי, על אדמות מדינה שתכנונן יוסדר. על פי ההצעה, עם סיום הבנייה יעברו התושבים לאתר הקבע. היישוב מגרון יפונה ויימסר למינהל האזרחי ביהודה ושומרון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן