תושבי מגרון דוחים את הצעת נתניהו: "זו לא פשרה"

במגרון הגיבו בבוז להצעתו של ראש הממשלה, להעתקת היישוב אל קרקע חוקית הסמוכה לו. "לו היינו חפצים בפתרון דיור זול היינו מעתיקים עצמנו ללא רוח וצלצולים", הם טוענים

חדשות כיפה אורי פולק 23/01/12 08:34 כח בטבת התשעב

תושבי מגרון דוחים את הצעת נתניהו: "זו לא פשרה"
Oren Rozen--cc-by, צילום: Oren Rozen--cc-by

תושבי מגרון דוחים את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להעתקת היישוב באמצעות פינוי מרצון, עד חודש מרץ הקרוב. בהודעה שפרסמו תושבי היישוב הם טוענים כי "לו היינו חפצים בפתרון דיור זול היינו מעתיקים עצמנו ללא רוח וצלצולים".

כפי שדווח בכיפה, אתמול הציע הממשלה פשרה במסגרתה בתי הקבע של תושבי מגרון ייבנו בסמוך לאתר הנוכחי, על אדמות מדינה שתכנונן יוסדר. על פי הצעת נתניהו, עם סיום הבנייה יעברו התושבים לאתר הקבע. היישוב מגרון יפונה ויימסר למינהל האזרחי ביהודה ושומרון. "הממשלה קוראת לתושבי מגרון להסכים לפשרה המוצעת ובכך לאפשר לממשלה לפנות בקרוב לבית המשפט בבקשה לאשר את ההסדר", אמר נתניהו, שטען כי "מדובר בהצעה טובה, היא לא פותרת את כל הבעיות אך יש בכוחה לפתור את בעיית מגרון".

תושבי מגרון הגיבו היום (ב') להצעת נתניהו, תוך שהם מברכים אותו על כך ש"זו הפעם הראשונה שהוא מתייחס לסוגיית מגרון באופן ישיר ולא על ידי שליחים". לדברי המתיישבים, "מזה זמן אנו מציעים פתרונות מגוונים המאפשרים פשרה ללא צורך בהריסת היישוב ובסילוקן של למעלה מ-50 משפחות על ילדיהן מהיישוב מגרון. לאור העבר, ראוי להיזהר מלהכריח ציבור שלם ולקרוא לו לפנות את מקום מגוריו תחת הכותרת 'פשרה'".

במגרון ציינו כי "מתוך כבוד לשלטון החוק ולמערכת המשפט", הרי שהם "באים ודורשים שיח אמיץ עם ראש הממשלה ויועציו, בכדי לדון בכובד ראש בפתרונות אשר עומדים לדעת משפטנים בכירים במבחן בג"צ". לטענת המתיישבים, "המאבק על מגרון הוא ביטוי אותנטי לרחשי הלב של ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, אשר עומדים תחת מטר עז של עתירות לבג"צ, אשר תחילתן במגרון וסופן במעלה אדומים". במגרון הדגישו כי "העתקה איננה פתרון למתקפות הללו, רק שיח אמיץ סביב שולחן אחד יביא פתרון ראוי".

ובתוך כך, פעילי "המטה הלאומי" בליכוד פתחו בקמפיין נגד נתניהו, בשל החלטתו בסוגיית מגרון ועל רקע הפריימריז לראשות "הליכוד". במסגרת הקמפיין טוענים אנשי הימין בליכוד: "הצבעת נתניהו? הרסת את מגרון" - ובכך בכוונתם לפגוע בכוחו הפוליטי של נתניהו, מהאגף הימני של מפלגתו.

"במטה הלאומי" דחו את פשרת נתניהו וקראו לו לקדם את החקיקה להסדרת המאחזים. "זאת פגיעה בדמוקרטיה, לאור העובדה שישנו רוב בוועדה שתומך בחוק, ולאחר שבאופן מפלה אישר ראש הממשלה בקדנציה זו 60 אלף בתים לא חוקיים לבדואים בנגב ומאות רבות של דירות ערבים בלוד ובמקומות אחרים", כתבו הפעילים בעצומה.

הם מציינים כי "מנאום המדינה הפלסטינית בבר אילן ועד ניהול המשא ומתן החשאי בימים אלו, פועל נתניהו בניגוד להחלטת מרכז הליכוד מ-2002 ולערכי התנועה, כל זאת תוך כדי יד חופשית לאהוד ברק לביצוע מדיניות של שלום עכשיו כנגד יהודים המתיישבים בארצם. זאת אינה מדיניות הליכוד והמחנה הלאומי". פעילי המטה הדגישו בעצומה שהפיצו כי משנתו של נתניהו "איננה מחזקת את המחנה הלאומי", ועל כן הם קוראים למתפקדי הליכוד "לשמור על הדמוקרטיה בתנועה, לחזק את ערכי הליכוד, להצביע למרכז ולסניפים ולא להשתתף בפארסה שתוצאותיה ידועות מראש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן