תושבי מבשרת נלחמים על השבת

תושבי השכונה בירושלים מוחים על כוונת "רכבת ישראל" לבצע עבודות לכריית מנהרה, גם בשבתות. ח"כ אורלב: "כרייה מנהרת אינה פיקוח נפש ואינה דוחה שבת"

חדשות כיפה אורי פולק 04/08/11 13:19 ד באב התשעא

תושבי מבשרת נלחמים על השבת
David55king-CC-BY, צילום: David55king-CC-BY

תושביה החילוניים של שכונת מבשרת בירושלים מוחים על ביצוע עבודות לכריית מנהרה באזור מגוריהם, דווקא בימי שבת. משנואשו מהמאבק שהובילו בחודשים האחרונים נגד המהלך, פנו השבוע התושבים אל הח"כים הדתיים, בבקשה שיסייעו להם נגד הפגיעה במנוחת השבת שלהם.

אתמול פנו התושבים אל 13 חברי כנסת ושרים מכלל המפלגות, זאת בעקבות כוונת "רכבת ישראל" לבצע את עבודות הכרייה באזור הסמוך מאוד לבתיהם, 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע. "ביצוע העבודות בשבתות תפגע במנוחתנו ובאלפי המבקרים הנוהגים לפקוד את המקום וליהנות מיופיו בשבתות, בשל הרעש הרב שייגרם מעבודות הכרייה", כתבו התושבים לחברי הכנסת.

התושבים ציינו כי הם "פונים אל נבחרי הציבור המבינים את החשיבות במנוחת השבת. יש לכם את הכוח להשפיע ולמנוע את עבודות כריית המנהרה בשעות הלילה ובימי מנוחה. אנו פונים אליך בשמנו, בשם השקט הנפשי שלנו ויכולתנו לתפקד בחיי היום יום".

חבר הכנסת היחיד שעד כה השיב לפנייתם של התושבים, הינו ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל. אורלב פנה באופן מיידי לשר התעשייה, המסחר והתעסוקה, משה כחלון, בבקשה כי ישתמש בסמכות המוקנית לו בחוק שעות העבודה והמנוחה, על מנת שלא ייתן היתר לעבודות אלה.

"כריית מנהרה לרכבת אינה פיקוח נפש ואינה דוחה שבת", הסביר ח"כ אורלב, "יש להעדיף את טובת התושבים הזקוקים לשקט שלווה ומנוחה בשבת. די לתושבים באבק וברעש שממנו הם סובלים כל ימות השבוע. אני מצפה מהשר שמחון להפעיל סמכותו ולמנוע מתן היתר לעבודות הכרייה בשבת".

וועד תושבי השכונה מסר לכיפה כי הם "שמחים ומודים על תגובתו של ח"כ זבולון אורלב, ומצטרפים אל פנייתו לשר שמחון להפעיל את סמכויותיו ולמנוע את הפגיעה במנוחת השבת שלנו. אנחנו מקווים כי חברי כנסת נוספים, דתיים וחילוניים כאחד, יצטרפו אל מאבקנו, שכן השבת היא של כולנו".