תושבי גוש קטיף לשעבר לנתניהו: מנע את העוול של פינוי מגרון

ועד מתיישבי גוש קטיף פנה לראש הממשלה במכתב בו מתריעים התושבים מפני "העוול המוסרי והערכי" שבפינוי מגרון. "אל תיתן לכתם מוסרי של הרס מגרון לדבוק בך", נכתב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/08/12 11:20 ט באלול התשעב

תושבי גוש קטיף לשעבר לנתניהו: מנע את העוול של פינוי מגרון
- The Official White House, צילום: - The Official White House

ועד מתיישבי גוש קטיף שלח היום (ב') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הועד מתריע בפניו מ"העוול המוסרי והערכי" שבפינוי מגרון. תושבי גוש קטיף לשעבר קראו לנתניהו להימנע מצעד שכזה של פינוי היישוב.

"אנו תושבי גוש קטיף לשעבר, שחווינו על בשרנו את המשמעות של עקירת ישובים כתוצאה מהמדיניות המוטעית והנכשלת של ויתור על חבלי מולדת, נדהמים שוב מכך ששלטון של ימין נכנע לגחמות של גופי שמאל שכל מטרתם למנוע מיהודים להתיישב בכל חלקי ארץ ישראל", כותבים בועד המתיישבים. לדבריהם, לאחר רכישת רוב הקרקעות של היישוב מגרון מידי בעליהן הפלסטינים, "הסתלק סופית ההיגיון מאחורי הטענה לפינוי מגרון".

המתיישבים טוענים כי "ההיגיון המשפטי והצדק הציבורי" היה מחייב כי פרקליטות המדינה היא זאת שתפנה לבג"ץ עם היוודע הרכישה ותבקש לבטל את פסק הדין עקב שינוי הנסיבות המהותי. "אנו מצפים ממך כמנהיג שהתנגד לתוכנית ההתנתקות ודואג להזכיר את הטעות והעוול שבה - למנוע את העוול הבא", כותבים המתיישבים.

ועד מתיישבי גוש קטיף קרא לראש הממשלה לאמץ את החלטת ועדת השרים לענייני התיישבות ו"להעמיד את היועמ"ש והפרקליטות במקומם". לדבריהם, "אין לאפשר מצב שבו מנהיגות ציונית-לאומית תיכנע ללחצים של הרס ההתיישבות. אל תיתן לכתם מוסרי של הרס מגרון שהובל ע"י שלום עכשיו ונתמך ע"י הפרקליטות לדבוק בך, לא תוכל להסיר ממך את האחריות על הרס יישובים לשווא בזמן כהונתך".