תושבי גוש עציון תרמו עצי זית לנפגעי תג מחיר

עצי זית של תושבי הכפר נחלין נשרפו בפעולת תג מחיר, קבוצת תושבים מגוש עציון ביקרו במקום ותרמו להם עצי זית חדשים. עוד יפעלו על מנת לפתוח ציר שמונע השקיית שדותיהם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/05/14 12:08 ח באייר התשעד

תושבי גוש עציון תרמו עצי זית לנפגעי תג מחיר
ארץ שלום, צילום: ארץ שלום

קבוצת תושבים מגוש עציון יצרו קשר עם נפגעי תג מחיר מהכפר נחלין, ביקרו במקום ותרמו להם עצי זית חדשים במקום אלו שנהרסו.

בפעולת תג מחיר לפני מספר ימים פגעו אלמונים בעצי זית בכפר נחלין הסמוך לגוש עציון. קבוצת תושבים יהודיים מיישובי גוש עציון יצרו קשר דרך חבר פלסטיני מסניף של סופרמרקט 'רמי לוי' הסמוך ונפגשו עם המוכתר ובעל השדה במטע זיתים סמוך לכפר.

"המוכתר החליט עם הועד של הכפר שניפגש במטע זיתים ולא בכפר עצמו", מספר שאול, תושב גוש עציון. "הגענו למקום ובעל השדה הראה לנו את העצים השבורים, עצים שהוא השקה ביד כבר 34 שנה".

השכנים היהודיים הביאו לתושבי נחלין עשרה עצי זית במקום אלו שנהרסו אך בשל חסימת המטע לפני כחודשיים בידי הצבא לא ניתן להכניס מים למקום ועל כן כרגע לא נטעו את העצים ובמקביל יצרו קשר עם המנהל האזרחי על מנת להפעיל לחץ לפתוח את הציר. "היה נורא עצוב וקשה. כולנו עמדנו בתוך יער של ענפים הרוסים. אחד הפלסטינים אמר לי 'זו לא פגיעה בערבים, זו פגיעה בתורה ותקיפה נגד היהדות. מה אדם שמסתכל מבחוץ אמרו לחשוב על היהדות אם אלו מעשיה?'. אמרתי לו שהוא הגדיר במדויק מה זה חילול השם".