תושבי גבעת האולפנה עתרו לבג"ץ נגד בג"ץ

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל עתר נגד שופטי בג"ץ בטענה כי ההחלטה על פינוי היישוב עד חודש יולי הקרוב התקבלה בלא שניתנה להם זכות השימוע, למרות שהיא "פוגעת בהם בצורה ישירה וחמורה"

חדשות כיפה אורי פולק 13/05/12 13:27 כא באייר התשעב

תושבי גבעת האולפנה עתרו לבג"ץ נגד בג"ץ
יעקב-cc-by-sa, צילום: יעקב-cc-by-sa

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל עתר היום (א') לבג"ץ בשמם של בני הזוג דוד ויפעת אבודרהם, תושבי גבעת האולפנה בבית אל המיועדת להריסה בחודש יולי, נגד שופטי בג"ץ אשר הורו על הריסת היישוב עד חודש יולי הקרוב.

העותרים טוענים כי החלטת בג"ץ, בראשותו של הנשיא אשר גרוניס, התקבלה בלא שניתנה להם זכות השימוע, למרות שהיא פוגעת בהם בצורה ישירה וחמורה. לדבריהם, מדובר ב"פגיעה בזכות הקניין, לאחר שרכשו את הדירות בתום לב, כחוק ובכסף מלא תוך קבלת מענקים ממשרד הבינוי והשיכון".

"החלטת בג"ץ בטעות יסודה, שכן המדינה לא הציגה בפניו עובדות חדשות שנתגלו לה בנוגע לזכויות הקניין של בעלי הדירות", טענו העותרים, שציינו בנוסף כי "המדינה לא עמדה בהבטחתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנוע את הריסת הבתים ולהסדיר את מעמדם".

העותרים ביקשו מהשופטים לבקר בשכונה כדי להתרשם כי הנושא, במקרה הזה, חריג ויוצא דופן וכי "יישום ההחלטה תהווה פגיעה בלתי הפיכה וחסרת תקדים בכללי הצדק הטבעי". לדבריהם, "מדובר בהריסת בנייני דירות בלב יישוב מוכר, ללא החלטה מדינית ורק כתוצאה ממחלוקת על הבעלות בקרקע, ובלא שבעלי הדירות צורפו להליך".