תושבים בתל אביב נגד פרסום של אגודת "אפרת": הטפה קיצונית ומיסיונרית

למעלה מ-60 תושבים וארגונים התאגדו נגד פרסום של אגודת "אפרת" נגד הפלות בחברה הישראלית. בפנייה לעירייה הם טוענים כי יש להסיר את הפרסום מכיוון שהוא "פוגע בזכויות האישה על גופה"

חדשות כיפה אורי פולק 04/09/11 13:50 ה באלול התשעא

תושבים בתל אביב נגד פרסום של אגודת "אפרת": הטפה קיצונית ומיסיונרית
kellyv-cc-by-nd, צילום: kellyv-cc-by-nd

עשרות תושבים חילונים תושבי תל אביב פנו השבוע לעיריית תל אביב בדרישה להסיר פרסום של אגודת "אפרת" הפועלת נגד הפלות ולעידוד ילודה בישראל. במכתב שהעבירו השבוע כ-60 מתושבי העיר, יחד עם ארגונים נוספים ובראשם ארגון "ויצו", טוענים התושבים כי מדובר בפרסום פוגעני ולא ראוי, המהווה הפרה של זכויות האישה.

בפרסומת של "אפרת", המופיעה מעל נתיבי איילון, נכתב כביכול בשם אחת מהנשים שהסתייעו בעזרה האגודה כי "הצער והחרטה יום-יום על ההפלה שעשיתי... אל תהיי עוד אחת שתתחרט על זה. התקשרי אלינו".

החותמים נגד המכתב, שהעבירו את פנייתם לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, טוענים כי הפרסום מהווה "הטפה קיצונית ומיסיונרית נגד הפסקת היריון". לטענת הארגונים מדובר פרסום "הפוגע בזכויות האישה על גופה" ועל כן יש להסירו.

יוזמת המכתב, שרון אורשילמי, הסבירה לעיתון "זמן תל אביב" כי "המניפולציה הזו על מי שכבר החליטה להפיל היא פשוט לא במקום". לדבריה, "אני מכירה את הטענות על חופש הביטוי ואומרים לי שאני צריכה לצאת בקמפיין נגדי, אבל לי אין כסף לפרסומות ענק על איילון ולכן הדרך שלי היא לנסות למזער את הנזק".

לעומת זאת, באגודת "אפרת" הסבירו בתגובה כי "הטענות מגוחכות. המודעה היא רפואה מונעת. כמו שיש אזהרות נגד סמים, אלכוהוליזם, עישון ותאונות דרכים בכל כלי התקשורת, המזהירים מפניהם בצורה בוטה, באופן שיכול לפגוע, אך לא בגלל זה צריך להימנע מלהזהיר אחרים, כך גם בעניין ההפלות. מאז פרסום שלט זה ושלטים אחרים הגיעו אלינו פניות מנשים צעירות רבות שאמרו לנו שהן מצטערות על ההפלה שביצעו".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "הפנייה התקבלה בלשכת ראש העיר והועברה לבדיקת היועץ המשפטי לעירייה. העירייה מקפידה לאפשר חופש ביטוי כחלק מערכיה הפלורליסטיים של העיר".