תושבים במודיעין מתכוונים למחות נגד הרב דרוקמן בשל תמיכתו ברב אלון

עשרות תושבים מתכננים לצאת בהפגנתיות משיעור שאמור למסור הרב חיים דרוקמן בליל הושענא רבה, זאת כמחאה על תמיכתו של הרב דרוקמן ברב מוטי אלון, שהורשע בעבירות מין

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 24/09/13 12:53 כ בתשרי התשעד

תושבים במודיעין מתכוונים למחות נגד הרב דרוקמן בשל תמיכתו ברב אלון
יחצ, צילום: יחצ

תושבים בעיר מודיעין מתכוונים לצאת בהפגנתיות משיעור מתוכנן של הרב חיים דרוקמן, שאמור להתקיים הערב (ג‘) בעירם, זאת במסגרת ליל לימוד להושענא רבה, זאת בתגובה לתמיכתו של הרב דרוקמן ברב מוטי אלון, שהורשע בעבירות מין.

הערב בשעה 01:15 יגיע הרב דרוקמן להעביר שיעור בישיבה התיכונית במודיעין במסגרת ליל לימוד הושענא רבה, ואילו אנשי המקום מתכננים לקום ולעזוב את אולם הלימוד עת יעלה הרב דרוקמן לדוכן הנואמים כמחאה.

המחאה כנגד הרב דרוקמן היא יציר פעילותם של גורמים בקהילה הדתית בעיר מודיעין והסביבה. את המחאה הם מפרסמים בעיקר ברשת החברתית, תוך שהם מציינים כי "הרב חיים דרוקמן ממשיך לשמש אכסניה לשיעוריו של הרב מוטי אלון שהורשע על-ידי בית המשפט במעשים מגונים בכוח. המשך התמיכה ברב מוטי אלון, שהינו עבריין מורשע, והזמנתו למסור שיעורים, מהווה זלזול בפסיקת בית המשפט ונושאת מסר איום לתלמידים: אם רב פוגע בכם, אל תתלוננו, כי לעולם בתלונה של תלמיד על רבו, יאמינו לרב ולא לתלמיד".

מארגני המחאה מדגישים כי "הכרה ברב אלון היא התרת דמם של נפגעיו כמו גם התרת דמם של נפגעים אחרים מרבנים אחרים, בעבר וחלילה בעתיד, למשל, נפגעיו של הרב קופולוביץ', לשעבר ראש ישיבת "נתיב מאיר", שגם עליו גונן הרב דרוקמן בשעתו. זהו חילול השם ואנו מסרבים לכך שילדינו יתחנכו לאורו של הרב חיים דרוקמן, ושלא ישירו לכבודו בכניסתו ובצאתו".

עד כה לא ברור מה גדול היענות הקהילה הדתית במודיעין למחאה המתארגנת בשעות אלה. מארגני המחאה פנו אל ראש ישיבת בני עקיבא במודיעין, הרב שמואל רוזנבאום, שהזמין את הרב דרוקמן להרצות אולם נראה כי זה לא קיבל את עמדתם לביטול השיעור.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן