תושבים בגוש עציון לישראל כץ: בגלל סכום זעום אנחנו מסכנים את חיינו

התושבים דורשים להרחיב במידי את מספר הנתיבים בצומת גוש עציון, על מנת לפתור הפקק הקבוע במקום, העלול להוות זרז לפיגועים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/15 19:33 ז בחשון התשעו

תושבים בגוש עציון לישראל כץ: בגלל סכום זעום אנחנו מסכנים את חיינו
אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לידיעה. Orel Cohen, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לידיעה. Orel Cohen, פלאש 90

תושבים בגוש עציון שלחו הערב (ג') מכתב דחוף לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה לפתור פקק קבוע בצומת גוש עציון, בטענה כי הפקק עלול להוות זרז לפיגועים בשל העובדה שהנהגים עומדים כמו ברווזים במטווח.

במכתב, אותו חיבר חבר מליאת מועצת גוש עציון הרב עמיחי גורדין, נכתב, “כולנו צמאים לפתרונות פשוטים ומהירים אבל למרבה הצער, לבעיות מורכבות יש פתרונות מורכבים. אינני חושב שהנושא של המכתב שלי יפתור את בעיות הביטחון בגוש עציון. עם זאת הוא עשוי להציל חיים של יהודי אחד. ומה לא נעשה בשביל חיים של יהודי".

"לפני שעתיים רעמו שוב האמבולנסים”, כותב הרב גורדין בשם התושבים. "פיגוע נוסף פקד את צומת גוש עציון. בחסדי שמים, ובעזרת כוחות הביטחון המיומנים והנחושים, הוא נגמר 'רק' בשני פצועים קל. זאת תקופה ארוכה שאנו חווים פיגועים בצומת הגוש. כוחות הביטחון עושים כל שביכולתם למנוע זאת, אבל לא הכל תלוי בהם"

"למרבה הצער והתמיהה, יש מהלך אחד משמעותי מאוד שניתן לעשות אבל מסיבות שונות ומשונות הוא לא מתבצע”, ממשיך הרב גורדין וקובל. "הצומת פקוקה מאוד בשעות רבות של היממה. מצב זה מביא לידי כך שמכוניות רבות עומדות במצב סטאטי בפקק, ומסכנות את חיי הנוסעים שבהן לשווא (המצב חמור במיוחד בנוגע למכוניות המגיעות מכיוון קרית ארבע ונתקעות מול מחנה הפליטים הידידותי, 'אל ערוב')”.

הרב גורדין מציין כי יש פתרון פשוט למצב שיקטין באופן דרמטי את העומס בצומת. “הפתרון הוא הכפלת מספר נתיבי התנועה בתוך הכיכר, מנתיב אחד לשני נתיבים. בגלל גודלה של הכיכר, עלות פתרון זה מזערית ונעה סביב סכום של מיליון שקל (סכום זניח בכל קנה מידה)”.

"למה זה תקוע? יש אנשים טובים מאוד במשרדך שלמרבה הצער לא מבינים את חומרת הבעיה הביטחונית ועובדים על הנושא ברוגע ובנחת”, מסביר הרב גורדין. "אני מניח שתוך שנים לא רבות, הזרועות הביצועיות של משרדך ושל נתיבי ישראל יביאו פתרון לצומת הגוש. הבשורות הרעות הן שאין לנו שנים פנויות. זה נשמע קלישאתי משהו, אבל הסכנה באמת אורבת לפתחנו בכל יום. יכולתך הביצועיות ידועות לכולם. ברור לנו שיש לך את היכולת, אם תרצה, להרים את המהלך הפשוט והקריטי הזה בזמן קצר. בבקשה, כבוד השר, בטרם חלילה יהיה מאוחר", הוא מסכם בשם התושבים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן