תוספת לשכר הח"כים – מה יעשו חברי הבית היהודי?

בעוד חברי כנסת רבים הצהירו כי יוותרו או יתרמו את התוספת למשכורתם, חברי הכנסת של הבית היהודי מסרבים להשיב כיצד ינהגו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/01/16 14:35 כד בטבת התשעו

תוספת לשכר הח"כים – מה יעשו חברי הבית היהודי?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

למרות שהועדה הציבורית שעסקה בשכר הח"כים, המליצה שלא לעדכן את שכר החכים, חברי הכנסת העדיפו שלא לקבל את המלצות הועדה, לאשר לעצמם את התוספת ולהצמיד את שכרם לשכר הממוצע במשק. המשמעות של המהלך הוא כי שכרם של חברי הכנסת, העומד כיום על כ 40,000 שקלים ברוטו, יקבל תוספת שבין 800 ל-1,500 שקלים.

בין התומכים הגדולים להעלאת השכר נמצאים ח"כים בעיקר מהקואליציה יואב בן צור מש"ס, רוברט אילטוב מישראל ביתנו, ינון מגל מהבית היהודי, מיקי זוהר מהליכוד, וישראל אייכלר מיהדות התורה. העובדה שחברי הכנסת עצמם, דחו את המלצות והועדה והעדיפו להצביע על העלאת משכורתם שלהם, לא התקבלה בעין יפה מבחינה ציבורית.

חברי כנסת רבים מהקואליציה ומהאופוזיציה הודיעה כי יוותרו על תוספת השכר הצפויה, או שיתרמו את הכסף לעמותה הקרובה לליבם. מבין חברי הכנסת הדתיים שהחליטו לוותר ואף לתרום את התוספת ניתן למצוא את עליזה לביא ואלעזר שטרן מסיעת יש עתיד וחברת הכנסת הדתייה מהמחנה הציוני רוויטל סוויד. הח"כית היחידה שמוותרת על התוספת מהקואליציה היא רחל עזריה מסיעת כולנו שתתרום את הכסף בכל חודש לגוף אחר.

כל חברי הכנסת מהבית היהודי בחרו להמנע מלענות על הסוגיה, והם ניסן סלומינסקי, בצלאל סמוטריץ', מוטי יוגב ושולי מועלם. שאר הח"כים הם שרים וסגני שר ולכן התוספת אינה רלוונטית עבורם - השר נפתלי בנט, סגן השר אלי בן דהאן, השר אורי אריאל והשרה איילת שקד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן