תומכי הרב איגרא מנסים לטרפד את מועמדותו של הרב סתיו

עשרות דיינים ורבנים, ברובם נושאי תפקידים ממלכתיים ברבנות הראשית, יתכנסו בירושלים כדי "לגבש עמדה לבחירת הרב הראשי". היוזמים: דיינים שמרנים, תומכי הרב איגרא, שמבקשים לבסס את מועמדותו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/02/13 14:38 י באדר התשעג

תומכי הרב איגרא מנסים לטרפד את מועמדותו של הרב סתיו
בשבע, צילום: בשבע

הקרב על הרבנות הראשית - מתחמם: מחר (ה‘) צפויים להתכנס בירושלים עשרות רבנים, בחלקם הגדול נושאי תפקידים רשמיים ברבנות הראשית וביניהם רבני ערים, זאת על מנת ”לגבש עמדה אחידה של רבני הציונות הדתית, בהשתתפות קשת רחבה של חשובי הרבנים, הדיינים וראשי הישיבות, לבחירת הרב הראשי“.

מארגני הכנס מתכוונים להציב קלפי בסיום האירוע, בו יבחרו המשתתפים את המועמד המומלץ על ידם לתפקיד. מאחורי היוזמה עומדים רבנים המתכוונים להריץ את הרב אליעזר איגרא, אב בית הדין מבאר שבע, לתפקיד הרב הראשי לישראל. מטרת הכינוס, אפוא, היא לטרפד את יוזמת ”צהר“ להרצתו של הרב דוד סתיו לתפקיד.

כ-60 הזמנות שוגרו היום לאירוע, מרביתם לדיינים ורבנים המשמשים בתפקידים ממלכתיים, ביניהם הרב דב ליאור, הרב מיכה הלוי והרב שמואל אליהו. לצידם הוזמנו רבנים בכירים בציונות הדתית וביניהם הרב שלמה אבינר, הרב אהרן ליכטנשטיין, הרב מרדכי שטרנברג והרב אביחי רונצקי.

תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ עתרה היום ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לסכל את כוונת הדיינים להשתתף באירוע. ”דומה שמיותר להכביר מלים בדבר חוסר הטעם שיש במעורבות פעילה של דיינים ורבנים מכהנים בקלחת הפוליטית של הבחירות לרבנות הראשית“, נכתב בפנייה שהעביר עו"ד אביעד הכהן, ”מדובר באירוע פוליטי... ממנו עולה חשש לעבירה על החוק שאוסר מעורבותם של רבנים המקבלים שכרם מקופת המדינה לעסוק בפעילות פוליטית“. התנועה קראה לוינשטיין לסכל את האירוע ולבחון את התנהלות מארגניו.

בעקבות פניית ”נאמני תורה ועבודה“, שיגר הרב שלמה דייכובסקי פנייה לכלל הדיינים וביקש להזכיר להם כי הם ”מנועים מלעסוק בנושאים מסוג זה“.