תומכי בן ארי מציפים את עמוד הפייסבוק של שטבון בתגובות

תומכי בן ארי לוחצים על שטבון וישי לחבור כבלוק טכני לבן ארי כדי לגבור על אחוז החסימה. לעת עתה ישי ושטבון מתנגדים לכך אך ייתכן שהסקרים התקועים ישנו את דעתם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/01/15 11:42 ה בשבט התשעה

תומכי בן ארי מציפים את עמוד הפייסבוק של שטבון בתגובות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

תומכיו של יו"ר עוצמה יהודית מיכאל בן ארי 'מטרילים' בימים האחרונים את דף הפייסבוק של חבר הכנסת יוני שטבון, ומעלים עשרות תגובות לכל פוסט בדרישה חד משמעית שיאחד בין שתי המפלגות - יחד ועוצמה יהודית, על מנת שהשתיים יעברו את אחוז החסימה.

במפתיע, בדף הפייסבוק של יו"ר 'יחד' אלי ישי יש הרבה פחות תגובות הקוראות להכנסת בן ארי לרשימה, כשבעוד רובן המוחלט של התגובות בדף הפייסבוק של שטבון הינן של תומכיו של בן ארי, בדף של ישי מדובר בתגובות בודדות.

אתמול פורסם ב'כיפה' סקר של פאנלס פוליטיקס המנבא שבעה מנדטים למפלגה מאוחדת - 'יחד' ו'עוצמה יהודית' אם השתיים אכן ירוצו ברשימה שכזו, עם זאת, בימים האחרונים דחו ב'יחד' את הניסיונות של בן ארי, והאחרון אף טען ביום שישי שאלי ישי מסרב להיפגש עמו.

אלי ישי עצמו הודיע בשבוע שעבר בראיון ל'כיפה' כי מעטים הסיכויים לאיחוד של 'יחד' עם 'עצמה יהודית' מפלגתו של בן ארי. ככל הנראה בשל חוסר רצונו להיתפס כימין קיצוני מידי.

ישי דחה את הרעיון, זאת למרות הסקרים שמנבאים למפלגה כזאת 7 מנדטים, מספר שלבטח עומד אל מול עיניו של ישי שנאבק על אחוז החסימה.

גם שטבון דחה בשבוע שעבר את הרעיון, בתגובה לדבריו של השר אורי אריאל שהציע לישי ושטבון לחבור לבן ארי אמר: "אם עתידו האישי של בן ארי בוער לשר, הוא מוזמן לשריין ברשימת הבית היהודי כפי שמתאפשר בחוקה החדשה. אנחנו עמלים כל כוחנו על תהליך היסטורי של אחדות בין הציונות הדתית והציבור החרדי. בכך נשמש העוגן הימני והשכפ"ץ היהודי של ממשלת המחנה הלאומי הבאה. בזה אנחנו עסוקים, מבקש מהשר שלא לחבל במהלך".

בסקרים האחרונים מתנודדת המפלגה החדשה על סף אחוז החסימה וסביר להניח שבמידה ואכן המצב ימשיך כך ייכנעו ישי ושטבון ללחץ ויחברו לבלוק טכני יחד עם בן ארי.