תומכים ברב איגרא: הרבנים אריאל וליאור

הרב אליעזר איגרא הגיש את מועמדותו הרשמית לתפקיד הרב הראשי לישראל, כששני תומכיו המרכזיים הם הרב יעקב אריאל נשיא "צהר" והרב דב ליאור רבה של קריית ארבע-חברון ומבכירי רבני "תקומה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/07/13 09:20 יא באב התשעג

תומכים ברב איגרא: הרבנים אריאל וליאור
מירי אמיתי, צילום: מירי אמיתי

הרב יעקב אריאל, נשיא ארגון רבני ”צהר“ ורבה של רמת גן, תומך במועמדותו של הרב אליעזר איגרא לתפקיד הרב הראשי לישראל.

אתמול הגיש הרב איגרא את מועמדותו הרשמית לתפקיד, כשנציגיו של הרב איגרא הגיעו למשרדי הרבנות הראשית בירושלים והגישו את הטפסים הרשמיים. על טפסיו של הרב איגרא חתומים מספר החתימות הנדרשות על פי חוק מצד נציגי הגוף הבוחר המאשרים את התמודדותו.

בין התומכים שחתמו על טופס הגשת מועמדותו של הרב איגרא נמצא גם בכיר רבני הציונות הדתית, רבה של רמת גן ונשיא רבני צהר, הרב יעקב אריאל. בסביבתו של הרב איגרא מציינים כי קיימת משמעות סמלית בכך שהרב אריאל, אשר היה מועמד מוסכם בקרב הציונות הדתית ובקרב מפלגת הבית היהודי לשמש לתפקיד הרב הראשי, תומך ברב איגרא לתפקיד זה. תומך נוסף, שאמנם לא חתום על הטפסים, הוא הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון.

הרב אליעזר איגרא (59) הוא חובש הכיפה הסרוגה הראשון שהתמנה לדיין בבית הדין הרבני הגדול, אב בית הדין בבאר שבע ורב היישוב כפר מימון. הרב איגרא נחשב מקורב לרב עמאר, היה ממקימי ההתנחלות פסגות והכולל ביישוב ושירת בצה"ל בחיל השריון.

”לאור פנייתם של רבנים ודיינים חשובים מכל החוגים, ומתוקף ניסיוני כדיין בבית הדין, הגשתי אתמול את מועמדותי הרשמית לתפקיד הרב הראשי לישראל“, אמר הרב איגרא, ”סבורני, כי בתפקיד זה טמון הכוח לקדם את הרבנות הראשית, ליצור הסכמה בין כל חלקי עם ישראל ולדאוג לקידוש שם שמיים וקירוב היהדות“.