תומכים בעמונה ל'כיפה': "לשבת ולבכות זה לא מאבק. זו כניעה לטרור"

בין תומכי עמונה יש הקוראים למאבק יותר חריף, "ודאי שאסור לקלל ולהרביץ לשוטרים, אבל מפה ועד לתת לאחרים להוציא אותך מהבית המרחק גדול". ברוך מרזל ל'כיפה': "הרב של סמוטריץ ואריאל הוא הרב בנט"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/16 12:20 יב בכסלו התשעז

תומכים בעמונה ל'כיפה': "לשבת ולבכות זה לא מאבק. זו כניעה לטרור"
מטה המאבק, עמונה, צילום: מטה המאבק, עמונה

במטה עמונה הוציאו הודעה שקוראת לתומכיהם במקום לנקוט בדרך מאבק שאין בה דבר מלבד נוכחות פיזית ביישוב. הדבר עורר זעם בקרב חלק מהפעילים שהחליטו להפסיק לקחת חלק במאבק, "מראות אנשים נלקחים בבכי כבר היו לנו בגוש קטיף - זו לא הדרך!"

הנהגת עמונה החליטה להתוות קו ברור למאבק בפינוי היישוב ביום פקודה. ממי שלא יישר עימם קו, הם דרשו לעזוב. את מורת הרוח של חלק מתומכי עמונה קשה היה לפספס. בהודעה שהתפרסמה נכתב: " מטה עמונה הודיעו שהפינוי יעבור בלי שום דבר שהוא מעבר לנוכחות במקום, ואפילו אם מכים בנו לא להחזיר, וכל מי שלא בראש הזה - שיעזוב!להבנתנו למאבק בצורה זו אין סיכוי להציל את עמונה, וגם לא ליצור טראומה לפינויים הבאים ח"ו. לפיכך אנו קוראים לכולם - צאו משם, הפסיקו לעזור להם, וקחו איתכם את כל מי שמוכן לשמוע. המטרה היא לדחוף אותם לרדת מהאמירה הזאת, ולחזור לגישתם המקורית והבריאה.


מראות אנשים נלקחים בבכי כבר היו לנו בגוש קטיף - זו לא הדרך!

בתקווה לחזור כמה שיותר מהר, ולהשתתף יחד עם התושבים, מוסרי הנפש, בהצלת עמונה.

חשוב לציין שבמקביל לכל הביקורת, אין לנו אלא להצדיע לאנשים שעמדו מול כל הלחצים להסכים לפשרות וויתורים, דבר שמעטים עשו עד עכשיו.

בינתיים - להפיץ ולהפיץ!
קבוצה מעוזבי מטה עמונה".

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)

מי שאחראי לכתיבת ההודעה הוא בנימין ג'ושוע, בן ה-20 מירושלים, שלומד בישיבת הרעיון היהודי מיסודו של הרב מאיר כהנא הי"ד. ל'כיפה' מסביר ג'ושוע את סיבת ההתנגדות שלו ושל חבריו לישיבה לקו המאבק שאומץ על ידי מטה עמונה, "ודאי שאסור לקלל ולהרביץ לשוטרים. את העונש שלהם הם יקבלו מהשמיים. אבל מפה ועד לתת לאחרים להוציא אותך מהבית המרחק גדול".

לדבריו המאבק הוא לא פרטי אלא דתי-לאומי, "אנחנו לא נאבקים רק על הבית הפרטי. מדובר בארץ ישראל. הנקודה שעומדת בבסיס ההודעה הזאת היא שאנחנו לא מוכנים לזוז לא בגלל שזה הבית שלנו ולא בגלל שזה לא יפה ולא מגיע לנו שיפנו אותנו, אלא מכיוון שאין לנו רשות למסור שטחים מארץ ישראל אפילו לא מילימטר. זה אסור הלכתית".

לטענת ג'ושוע, מאבקם של תושבי עמונה הוא לא באמת מאבק, "אנחנו לא מוכנים לאמירה מסוג, 'אנחנו מתנגדים אך אם יגידו לנו ללכת אז נלך'. לא להתנגד גם במחיר של קבלת מכות זו אכפתיות? בן אדם שלוקחים את ביתו לא אכפת לו? הוא לא עושה כלום? לשבת ולבכות זה לא נקרא מאבק. זו כניעה לטרור. זה לא לעשות כלום למען ארץ השם. התנגדות למעשה מראה על אכפתיות". לדבריו, "אנחנו לא באנו כדי לתמוך או לא לתמוך בתושבי עמונה. אנחנו באנו כדי להביע מחאה על כך שאת ארץ השם לא מחזירים בשום אופן. לכן יצאנו נגד המאבק הנוכחי".

הדיבורים על 'מאבק פסיבי' לא מרשימים את ג'ושוע וחבריו, "לפי הבנתנו דיברו בהתחלה על "מאבק פסיבי" ואחרי זה החליטו שלא יהיה שום מאבק. פשוט רוצים שיבואו הרבה אנשים כדי שזה יהיה תקשורתי ושכולם יראו את זה וידברו על זה ושתהיה אהדה ציבורית. מבחינתנו זה לא באמת מאבק, ככה לא נאבקים. חשבנו לבוא כל הישיבה ולהיות שם אבל אחרי ההודעה שהמטה הוציא, החלטנו שזה לא בשבילנו ואנחנו לא מוכנים לבוא כדי לתמוך בדברים כאלה".

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מי שבוחר לגבות את תושבי עמונה, הוא פעיל הימין מחברון, ברוך מרזל, שאומר ל'כיפה': "אני יכול להצדיע להנהגת עמונה על כך שלא ויתרו על שום עיקרון. הויכוח על איך להתנגד הוא ויכוח טקטי ולא עקרוני. בהנהגת עמונה רשאים לבחון את כל השיקולים ולקבל את ההחלטות. כל עוד שהם לא מתפשרים על עצם העניין אנחנו מגבים אותם לגמרי".

לטענתו העיסוק העיקרי צריך להתמקד באיך הגענו למצב הזה ומי אשם בכך, "משהו קרה פה. יש נסיגה עצומה. סמוטריץ ואורי אריאל אנשים שבמקום שהם יעמדו איתנו על ההר הם פשוט עברו לצד של בנט. הרב שלהם הוא נפתלי בנט. הרב בנט. מי מהרבנים שלהם התיר להם לתמוך בנסיגה הזאת ובהחרבה של הישוב הזה? אני לא מכיר רב כזה".