תהילה מרק על אימא שלה: "סיפרנו לה על אבא, אבל אנחנו לא באמת יודעים מה היא מבינה"

חיסול המחבל של הרב מיכי מרק הי"ד, תפס את בתו, תהילה בת ה- 14 ברגשות מעורבים. "זה לא מנחם, אבל התחושה העיקרית היא שהמחבלים לא יוכלו לפגוע בעוד אנשים".

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/07/16 11:34 כב בתמוז התשעו

מיד בסיום פעילות צה"ל שלשום, בה חוסל המחבל שרצח את הרב מיכי מרק הי"ד מעתניאל ופצע את אשתו ושניים מילדיו, התקשרו גורמים בצה"ל לבני משפחת מרק ובשרו להם על החיסול. למחרת הגיע מפקד חטיבת יהודה, אל"מ איציק כהן, לבית המשפחה וסיפר להם שבצבא התאמצו בכל דרך לסגור את החשבון ולהגיע אל המחבל.


תהילה, בתו בת ה- 14 של הרב מרק, שנפצעה באורח בינוני באותו פיגוע מספרת בריאיון ל'ידיעות אחרונות' שההודעה על חיסול המחבל התקבלה אצלה ברגשות מעורבים "הדבר הראשון שהרגשתי היתה הקלה גדולה, זה לא מנחם, אבל התחושה העיקרית היא שהמחבלים לא יוכלו לפגוע בעוד אנשים".


לדברי תהילה, למרות תחושת ההקלה, הידיעה על החיסול לא מנחמת אותה "זה לא מנחם, זה לא יחזיר לי את אבא" היא אומרת אך בכל זאת מוסיפה "כל הזמן חשבתי שאם החוליה כבר רצחה בעבר, היא הרי תרצה להמשיך לרצוח, אז כשסיפרו לי שהמחבלים נתפסו, שמחתי שהם כבר לא יוכלו לפגוע בעוד יהודים".


לתהילה יש גם תובנות מאירוע חיסול המחבל "הצטערנו גם לשמוע שמחבל אחר הוא ממשוחררי עסקת שליט. זה לא הפיגוע הראשון שבו מעורבים מחבלים ששוחררו בעסקאות חילופי שבויים. אם נמשיך לשחרר מחבלים שישבו בכלא על פגיעה והרג יהודים, ברור שהם ימשיכו לעשות טרור".


בנוסף סיפרה תהילה שאימה חוי שמחה לשמוע על חיסול המחבל למרות שמצבה הרפואי רחוק מלהיות טוב "מחכה לה שיקום מורכב והדרך עוד ארוכה. סיפרנו לה על אבא, אבל אנחנו לא באמת יודעים מה היא מבינה ומה היא יודעת. לפעמים היא אומרת לנו, אבא בעבודה, הוא עוד מעט יחזור הביתה".


כעת צריכה תהילה להתרגל למציאות חדשה ומורכבת "אני מתרגלת למציאות אחרת לגמרי, לסדר יום חדש" היא אומרת ומספרת על חלקה בניהול חיי המשפחה "אני לא יכולה להתקשר לאבא או פשוט לדבר עם אמא. צריך לדאוג לטיפולים הרפואיים, לביקורים אצל אמא, לאחיות הקטנות שלי. הן רוצות ללכת לים, לנשום אוויר, להרגיש את החופש. אז אני לוקחת אותן לבריכה, מנסה לשמח אותן, אבל הלב שלי כואב".