תדהמה: איחוד היסטורי בין "הר המור" ל"מרכז הרב"

הרבנים הקדושים החליטו לשלב זרועות ולפעול למען אחדות עם ישראל, לאחר מאבק ממושך סביב שאלת סדרי הלימוד בישיבה: האם קודם ראוי ללמוד את אורות התשובה או שמא אורות התחייה

חדשות כיפה כיפה הפוכה 22/02/13 14:09 יב באדר התשעג

תדהמה: איחוד היסטורי בין "הר המור" ל"מרכז הרב"

תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם: לאחר שנים ארוכות של ויכוח אידיאולוגי חוצב להבות, בצעד היסטורי שמניח את המחלוקות בצד וזוכר כי כולנו בסך הכל אוהבים את התורה - הודיעו ישיבות ”הר המור“ ו“מרכז הרב“ על איחוד.

נזכיר כי ישיבת ”הר המור“ התפלגה מישיבת ”מרכז הרב“ סביב הויכוח שהתגלע בשאלה האם בישיבה יש ללמוד קודם את אורות התשובה או שמא קודם את אורות התחיה. בימים האחרונים נפגשו הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור, הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, ותמונת דיוקן של הרב קוק - והחליטו על האיחוד הגדול.

לכיפה נודע כי מאחורי האיחוד עומדת הסכמה בין שני הרבנים על כך ש“מאמר הדור“ אכן רלוונטי לדורנו. המפגש ההיסטוריה היה אמנם סגור לתקשורת אך הרב שלמה אבינר דובר ישיבות הקו, ישיבות המזוהות עם ישיבת הר המור, סיפר לכיפה על ההיערכות לועידת הפסגה: "נאלצנו לוודא כי בדרכו של הרב טאו אל דירת המפגש הוא לא יתקל חלילה בילדות בנות 3 לבושות אדום ועם מרפקים חשופים".

מנהל ישיבת מרכז הרב שיגר מכתב לבוגרי הישיבה בו בקש מהם לחדול מן המנהג המסורתי לבער בשריפת חמץ את ספרי 'לאמונת עתנו' וזאת "על אף שהם מפיקים שלהבות סגולות כאלה יפות וניתן לעשות עליהם יופי של מרשמלו". הרבנים שטרנברג, ראשי ישיבת ”הר המור“, כתבו לתלמידיהם כי מאחורי האיחוד עומדת כוונתם ”למנוע את הוצאת הספר הנורא 'שמונה קבצים' - טרם יבלבל את הדור“.

האיחוד ההיסטורי הכניס ללחץ את עשרות ראשי ישיבת הר עציון, שהתכנסו לדיון אינטימי בבנייני האומה, יחד עם ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו. הרב שרלו הטיח ברב אהרון ליכטנשטיין ואמר "בעוד אתם עסוקים בהשתלטות על התנ"ך, בקרוב מאוד אני רושם השתלטות על הרבנות הראשית ועל תיק החינוך. הגיע הזמן לפעול בזירה הציבורית".

הרב יואל בן נון, שנכח אף הוא במפגש הבהול, הזהיר כי "מהלך זה עלול להעלים את התנ"ך אל מעל ענינו". בתום הפגישה הוחלט כי הרב ליכטנשטיין יוציא רב מכר נוסף בהוצאת ידיעות ספרים וכי הרב חיים נבון יכתוב על כך סטטוס שנון בפייסבוק.