תג מחיר של מערכת הביטחון: כוחות משטרה ויס"מ הרסו בתים ביצהר

כוחות גדולים של יס"מ ומנהל אזרחי ליצהר הגיעו במהלך הלילה והרסו בית שהיה בשלבי בניה וכן שני מבנים יבילים, זאת כתגובה על הפגיעה ברכבים הצבאיים בימים האחרונים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/04/14 07:59 ח בניסן התשעד

תג מחיר של מערכת הביטחון: כוחות משטרה ויס"מ הרסו בתים ביצהר
דוברות יצהר, צילום: דוברות יצהר

כוחות משטרה ומנהל אזרחי הגיעו סמוך לשעה 03:00 משני כיוונים ליישוב יצהר שבשומרון. בגבעת להבה הרסו הכוחות בית משפחה הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים. ובחוות שקד הרסו שני מבני מגורים יבילים ובקתת עץ. והחרימו עוד מבנה מגורים יביל. אחד המבנים שנהרסו בחוות שקד שייך לחייל צה"ל, רווק בן היישוב שגדל במקום וכעת בשירות סדיר, כך מדווחת סוכנות הידיעות תצפית.

לאורך כל הפינוי נתקלו הכוחות בהתנגדות עזה מקרב התושבים, הבערת צמיגים וחסימת של צירים באמצעות רכבים. ולכל אורכו נמסר לסוכנות תצפית כי הכוחות השתמשו כנגד התושבים בפצצות תאורה, רימוני הלם וגז. תושבים רבים דיווחו כי הופעלה אלימות רבה. שני תושבים כבני 60 נפגעו משאיפת גז והם מטופלים במקום.

מאות מתושבי יצהר שהגיעו למקום יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, הבעירו צמיגים וניסו לחסום כבישים. לאחר פעולות ההריסה ניסו גם כמה מהמתיישבים לתקוף מוצב צבאי שנמצא סמוך ליצהר. שישה שוטרי מג"ב נפצעו.

במקביל, דווח כי הופעלו פצצות תאורה מעל הכפר בורין הסמוך, וככל הנראה מנסים כוחות הביטחון למנוע אפשרות של ירידת פעילי ימין לעבר הכפר במחאה על ההרס.

הרס הבתים נעשה, כפי הנראה, בעקבות הפגיעה ברכבים הצבאיים בימים האחרונים. ביום ראשון נפגע רכבו של מח"ט שומרון בידי אלמונים וארבע גלגליו נוקבו, אמש פגעו פעם נוספת ברכב צבאי אשר שימש פלוגת מילואים והיה בתצפית סמוך לשער היישוב.

מדובר היישוב יצהר נמסר בעקבות ההרס לפנות בוקר: "מדיניות ההרס וההענשה הקולקטיבית של השלטונות נגד תושבי יצהר הינה מקוממת. לא יתכן שממשלת ישראל וכוחות הביטחון יהרסו בתים של חפים מפשע כתג מחיר ונקמה בגלל פעולות לא לגיטימיות של בודדים, חמורים ככל שיהיו".

עוד מסר דובר היישוב יצהר בדבריו: "אנו קוראים למערכת הביטחון ולעומד בראשה לחדול ממדיניות זו ולהפסיק לאלתר את מעגל האיבה המתגבר".

צפו בהרס המבנים:

[embed]

]

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון בתגובה להרס הבוקר: לצערי נראה שמדובר בפעולת תג מחיר של מערכת הביטחון כנגד תושבי יצהר. למותר לציין שאיננו מתגוררים תחת שלטון דקטטורי וכי ענישה קולקטיבית לא רק שהיא פוגענית ולא מקובלת אלא שהיא אינה מועילה ואף גורמת נזק. במקום שמערכת הביטחון תעשה את עבודתה ותמצא את האשמים היא פוגעת בחפים מפשע ובכך מחזקת את הקיצוניים ומחלישה את הרוב המתון של תושבי יצהר