"תג מחיר" במסגד בכפר טובא זנגריה

אלמונים הציתו את המסגד, הממוקם בתוך תחומי הקו הירוק ובאזור ראש פינה - וריססו עליו "תג מחיר". ח"כ אריאל: מגנה את האירוע, אך מציע שלא למהר ולהכפיש ציבור שלם

חדשות כיפה אורי פולק 03/10/11 08:38 ה בתשרי התשעב

"תג מחיר" במסגד בכפר טובא זנגריה
andydr-cc-by-sa, צילום: andydr-cc-by-sa

אלמונים הציתו הלילה (ב') מסגד בכפר טובא זנגריה, סמוך לראש פינה שבאצבע הגליל - וריססו במקום כתובות "תג מחיר". מדובר בפעם השנייה בה יהודים פוגעים במסגד הנמצא בתוך תחומי הקו הירוק, שכן מרבית פעולות "תג מחיר" כווונו אל מסגדים ואתרים מחוץ ליהודה ושומרון. לפני כשנה רוססו כתובות "תג מחיר" על קירות מסגד בכפר איבטין, סמוך לכפר חסידים, באירוע דומה.

כוחות גדולים של משטרת ישראל, בראשות מפקד המחוז הצפוני במשטרה ניצב רוני עטיה, הגיעו אל המקום על מנת לשמור על הסדר הציבורי ומחשש להתלקחות בין תושבי האזור. במקום הוכרזה רמת כוננות גבוהה והוחלט על הקמת צוות חקירה מיוחד, שישתף פעולה עם האגף היהודי בשירות הביטחון הכללי.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר כי הפעולה הלילה הייתה "נפשעת" וכי "אין לעבור עליה לסדר היום". בתום שיחה עם מפכ"ל המשטרה, בה קרא אהרונוביץ' לתפיסה מהירה של המבצעים, אמר השר כי "פגיעה במקומות קדושים הינה פעולה נפשעת ומתועבת".

ח"כ אורי אריאל גינה והסתייג מכל פעילות "תג מחיר", אך עם זאת אמר כי "כבר נמצאנו למדים פעמים רבות בעבר שמקרים שנחשדו כביכול כ"תג מחיר" התבררו כתקלות מקומיות שנוצלו לניסיונות הכפשה של ציבור אמוני שלם, על לא עוול בכפו, ולכן הייתי מציע לבחון את אמיתות העניין לפני שיוצאים בכותרות מעין אלו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן