תגובת רשת אור תורה סטון לדברי הרב לוינשטיין: "איש לא ירפה את ידנו"

אמש ציטטנו ב´כיפה´את דבריו של הרב לוינשטיין שאמר: ""רוב הפוסקים לא מתירים את זה. כל מי שמתגייסות, פתאום נהיות תלמידות של הרב ריסקין. עד אז לא הן שמעו את השם הזה ופתאום שמעו שיש רב שמתיר גיוס וכולן רוצות ללכת לסיירת מטכ"ל". להלן תגובת רשת מוסדות או"ת סטון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/17 14:09 יב באדר התשעז

תגובת רשת אור תורה סטון לדברי הרב לוינשטיין: "איש לא ירפה את ידנו"
יחצ, חיים סנאו, צילום: יחצ, חיים סנאו

תגובת רשת מוסדות אור תורה סטון לדבריו של הרב לוינשטיין שצוטטו אתמול בכיפה:

"יש לנו הזכות לפעול מזה למעלה מ- 30 שנה תחת הנהגתו של הרב ריסקין ולהיות שותפים לחזון אותו בנה - חזון של קירוב, קבלה והכללה במטרה למצוא את המכנה המשותף הגדול ביותר בין כל חלקי עם ישראל.

רשת המוסדות הענפה אותה הקים הרב ריסקין, הכוללת חטיבות ביניים, תיכוניים, ישיבות תיכוניות, אולפנות, ישיבות גבוהות, מכונים להכשרת רבנים ומחנכים, מרכז להכשרת טוענות רבניות, מכון למנהיגות הלכתית ועוד - הצמיחה את מיטב בניה ובנותיה של הציונות הדתית בעשורים האחרונים. אין לנו אלא לשמוח כי אותם צעירים וצעירות ממשיכים וצועדים בשביל חייהם תוך אמונה גדולה, ובאופן טבעי סמוכים על מורם ורבם להכוונה וייעוץ הלכתי.

חזונם של הרב ריסקין ומוסדות הרשת מיצב אותנו במהלך השנים כפורצי דרך ומובילי שינויים היסטוריים בעולם היהדות וההלכה, שינויים המושרשים היטב בעוגן ההלכה האורתודוקסית. כך היה עת פתחנו את דלתות בית המדרש ולימודי הגמרא בפני ציבור הנשים - דבר שכיום כבר נחשב כשגור ומובן מאליו. כך גם בדבר גיוסן של בנות דתיות לצה"ל.

ח"י שנים חלפו מאז פתחנו בהובלתו של הרב ריסקין את תכנית הדס במדרשת או"ת לינדנבאום, אשר הינה התכנית הראשונה לנשים ששילבה לימוד תורני מעמיק עם שירות צבאי משמעותי. 18 שנה בהן הרב ריסקין ואנו זכינו ללוות מאות בנות ולחזות כיצד הן מקדשות שם שמיים, תורמות למדינתן ומתחזקות באמונתן. לשמחתנו, לדרך אותה סללנו הצטרפו במרוצת השנים עוד מדרשות, מכינות וארגונים רבים, ויחד אתנו מקדמים מטרה חשובה זו, ממנה איש לא ירפה את ידנו".