תגובת ישראל להחלטת אונסק"ו: קנס ושיחת נזיפה

במשרד החוץ זימנו את שגריר שבדיה לשיחת נזיפה, על כך שמדינתו הצביעה בעד החלטת אונסק"ו לפיה לישראל אין זיקה לירושלים. שגרירי סין ורוסיה, שגם הן הצביעו בעד, לא זומנו לשיחות דומות

חדשות כיפה 04/05/17 11:22 ח באייר התשעז

תגובת ישראל להחלטת אונסק"ו: קנס ושיחת נזיפה
Kobi Gideon, פלאש 90, צילום: Kobi Gideon, פלאש 90

בישראל לא חיכו יותר מידי. לאחר שביום העצמאות האחרון קבע ארגון אונסק"ו כי ישראל היא כוח כובש בעיר בירתה, זומן אתמול (רביעי) שגריר שבדיה בישראל לשיחת נזיפה. בנוסף לכך הורה ראש הממשלה לקצץ כמיליון דולרים מהכספים שמועברים לאו"ם.

אונסק"ו, ארגון החינוך והתרבות של האו"ם, החליט שלשום כי לישראל אין ריבונות על ירושלים. אחת המדינות שהצביעה בעד ההחלטה היא שבדיה, ששגרירה בישראל קרל מגנוס זומן אתמול, בפעם השלישית בשנה וחצי האחרונה, לשיחת נזיפה במשרד החוץ. שבדיה היא המדינה האירופאית היחידה שהצביעה בעד ההחלטה שעוררה זעם רב בישראל, בעוד שאר המדינות התנגדו או נמנעו. 

יש לציין כי ישראל בחרה שלא לזמן לשיחות דומות שגרירים של מדינות נוספות כגון רוסיה וסין, שגם הן הצביעו בעד ההחלטה. במקביל לשיחת הנזיפה הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לממשרד החוץ לקצץ מיליון דולרים מהכספים שישראל נוהגת להעביר לאו"ם. ""אונסק"ו שוב קיבל החלטה הזויה באשר למעמדה של ישראל בירושלים, בירתו של העם היהודי מזה 3,000 שנה", הסביר נתניהו את צעד המחאה והוסיף כי "להתנכלות השיטתית הזאת יש מחיר. ישראל לא תשב מנגד בזמן שהארגון קורא לשלול את ריבונותנו בירושלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן