תגובה לרצח: שלושה יישובים בגוש עציון ובקרית ארבע

במהלך הלילה הקימו בגוש עציון שתי נקודות התיישבות חדשות, בנוסף לשכונה חדשה בקרית ארבע. מלאכי לווינגר: "תשובתנו לנטילת חיים היא נטיעת חיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 04/07/14 09:53 ו בתמוז התשעד

תגובה לרצח: שלושה יישובים בגוש עציון ובקרית ארבע
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

בתגובה לרציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון הקימו אתמול בלילה (ה') בגוש עציון ובקרית ארבע שלוש נקודות התיישבות חדשות.

מועצה אזורית גוש עציון הקימו את שכונת 'תקוע ה' הסמוכה ליישוב תקוע, וישוב חדש בשם 'רמת השלושה' מול הכפר צוריף, מערבית ליישוב בת עין. בנוסף לכך עלו לאחרונה תושבי גוש עציון בהובלת נשים בירוק וחברת הכנסת שולי מועלם, לגבעת עוז, סמוך לצומת גוש עציון, וקראו למקום 'גבעת עוז גאו"ן' על שם החטופים - גיל-עד, אייל ונפתלי.

במהלך הלילה עלו עשרות בני נוער ותושבים מקרית ארבע חברון ביחד עם ראש המועצה מלאכי לוינגר לאזור גבעה 22 בשכונה הצפונית לרמת ממרא השוכנת בקרית ארבע חברון, והקימו את שני הבתים הראשונים במקום בשכונה שתיקרא "תלמי חיים". במהלך הלילה קבעו התושבים מזוזה במקום, קראו פרקי תהילים לעילוי נשמת נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח, הי"ד התפללו תפילת ערבית ועם שחר נכנסו לבתים והחלו באיכלוסם. שלוש משפחות מאכלסות את הבתים ומעבירות אליהם ציוד בשעות האחרונות וכבר מהשבת הקרובה יגורו במקום, כאשר משפחות רבות נמצאות ברשימת המתנה ומבקשות אף הן להצטרף לשכונה החדשה.

ראש המועצה, מלאכי לוינגר ציין כי: "השכונה החדשה מרחיבה את הקריה לכיוון האזור שבו התנהלה החטיפה ושיחת הטלפון האכזרית. שמה של השכונה מבטא את העובדה כי אנחנו נמשיך לחרוש תלמי חיים ויצירה, ובמקום הניסיון לחבר בתודעה את אזור צפון חברון ותלם למקום של פגיעה בחיים אנחנו יוצרים תלמי חיים"

עוד מדגיש לוינגר כי: "תשובתנו לנטילת חיים היא נטיעת חיים בכל עת ובכל מקום כחלק מזכותנו הטבעית בארץ. מרגע היוודע הפשע הנפשע של נטילת חייהם של שלושת בנינו, המשוואה חוזרת על עצמה שוב ושוב כאשר אויבנו האכזריים בוחנים אותנו בזכוכית מגדלת, כאשר מבחינתם איפוק ואי תגובה מצד הממשלה מצטיירים כרפיון וחולשה, דבר שמזמין את החטיפה והפיגוע הבאים שכבר אורבים מעבר לפינה".

תושבת קריית ארבע חברון, תמר סיקוראל שיחד עם משפחתה חנכה את אחד הבתים במקום שבו כבר תבלה את השבת הקרובה מדגישה כי: "ישנה כאן אווירה חגיגית ותחושה של חלוציות שרק מחדדת אצלנו את ההבנה עד כמה הדבר טבעי ונכון ושצריך להתקיים כחלק משגרה מקובלת ולא כקשירה לפיגוע כזה או אחר. התשובה הטבעית של אויבנו כפי שהיינו עדים השבוע בירושלים ובשאר חלקי הארץ היא התפרעויות ,לינצ'ים ואכזריות אין קץ, כאשר אצלנו התשובה היא להמשיך לצאת למרחבים, לבנות ולטעת חיים".