תגובה לרב עמיחי אליהו: "יש שינוי עצום מאז שהרב אלי בתפקיד"

הרב אלי בן דהן לא קובע מדיניות. מאז שנכנס לתפקידו הוא עשה המון דברים אך יש דברים שאינם בתחום אחריותו כסגן שר. הרב אלי קפלן משיב לדברי הביקורת של הרב עמיחי אליהו

חדשות כיפה הרב אלי קפלן 08/08/16 15:27 ד באב התשעו

תגובה לרב עמיחי אליהו: "יש שינוי עצום מאז שהרב אלי בתפקיד"
קובי ריכטר-TPS, צילום: קובי ריכטר-TPS

מה עושה הרב אלי בן דהן במשרד הביטחון?

אמנם אינני מכיר את כל הפרטים, אבל די במה שאני מכיר בכדי לדעת שזה הרבה.

מלכתחילה הכוונה במינויו היתה להתמקד בנושא המינהל האזרחי, ואכן בתקופת כהונתו של השר יעלון היחס היה קשה ולמרות זאת הצליח הרב בן דהן לקדם כמה דברים משמעותיים.

אולם עם התמנותו של השר ליברמן לתפקיד, יש שינוי עצום ביכולתו של הרב אלי "להזיז" דברים בתחומי המינהל האזרחי. כי למרות שעדיין אין זה רשמי, אבל מבחינה מעשית יש שינוי משמעותי ביכולת לקדם שם דברים משמעותיים. תשאלו את ראשי המועצות ביו"ש,תשאלו את ח"כ סמוטריץ ואת כל מי שמצוי בפרטי הדברים.

כך גם בתחומים נוספים כגון האגף החברתי במשרד הביטחון המופקד על המכינות, על גיוס החרדים ועוד נושאים חשובים.

זאת לדעת, סגן שר איננו קובע את מדיניות המשרד או את מדיניות הצבא בנושאים שונים ולכן אין לבוא אל הרב בן דהן באופן אישי בטענות בנושא זה כי פשוט אין זה תחום אחריותו.

נכון, ישנם נושאים בעייתים הדורשים בירור בהתנהלות הצבא בנושאים דתיים מסויימים, אבל אם הדברים דורשים את התערבותם של פוליטיקאים הרי אין הבדל בעניין זה בין הרב אלי בן דהן לבין כל חבר כנסת אחר. כי כאמור, סגן השר איננו קובע מדיניות אלא מקבל תחומי עיסוק מוגדרים. כך הדבר במשרד האוצר, במשרד החינוך ובכל יתר משרדי הממשלה.

התביעה הציבורית לשינוי התנהלות הצבא בנושאים דתיים שונים ראוי לה שתבוא לכלל חברי הכנסת שלהם נושאים אלו חשובים ואין זה מן הראוי לבוא בתביעה דוקא מסגן שר הבטחון. כשם שנכון הדבר במשרדים אחרים כך נכון הדבר המשרד הביטחון.