תביעה נגד פרופ' היס בחשד לגניבת איברים

בכתב התביעה נטען כי פרופ' היס הסתיר ושמר חלקי גופה ללא קבלת אישור ממשפחתו של המנוח. אין זו הפעם הראשונה שמוגשת תביעה נגד היס, שפוטר מהמכון לרפואה משפטית לפני 4 שנים

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/16 14:12 ז בחשון התשעז

תביעה נגד פרופ' היס בחשד לגניבת איברים
Kobi Gideon.פלאש 90, צילום: Kobi Gideon.פלאש 90

תביעה נגד פרופסור יהודה היס, המרכז הלאומי לרפואה משפטית ומשרד הבריאות, בגין שמירת חלקים מגופתו של מנוח ללא קבלת אישור המשפחה.

לבית המשפט השלום ברמלה הוגשה תביעה על סך 400,000 ש"ח, בטענה להסתרת חלקי גופה ושמירה של חלקים אלו ברשות המכון לרפואה משפטית ללא קבלת אישור משפחתו של הנפטר לכך. התובעים, המיוצגים ע"י עורך הדין תומר בכר, טוענים כי בקשת המשטרה לנתיחה מקומית ולקיחת דגימות ספציפיות הפכה לגניבת איברים. 11 שנה לאחר פטירתו הפתאומית, הזדעזעו יורשיו של המנוח לקבל הודעה מהמרכז הלאומי לרפואה משפטית כי חלקים מהמנוח נמצאים ברשותם וברצונם לקבור אותם. עד היום טרם נמסר לתובעים אילו חלקים נלקחו מהמנוח ונשתמרו אצל הנתבעים, איזה שימוש נעשה בהם והאם בסופו של דבר כל חלקי המנוח הובאו לקבורה.

אין זו הפעם הראשונה שפרופ' היס והמכון לרפואה משפטית נתבעים על טענות דומות. ב-2009 הוריו של טירון שהתאבד, תבעו פיצוי ממשרד הבריאות ומפרופ' היס, בטענה שהמכון לרפואה משפטית נטל חלקים ודגימות מגופתו של בנם מבלי ליידע אותם, ובכך גרם להם לפגיעה נפשית. להורים נפסק פיצוי שגובהו יותר מ-1.5 מיליון ש"ח. ב-2013 תבע, אחיו של דודו טופז, מיקי גולדנברג, את פרופ' היס, בטענה שהוציא את ליבו של אחיו ושמר אותו בצנצנת. גם לו נפסק פיצוי שעמד על כ-300,000 ש"ח.

ב- 2012 הודח היס מתפקידו כפתולוג הראשי של המכון לרפואה משפטית על ידי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לאור מסקנותיה של ועדה שהוקמה לבדיקת טענות לליקויים בהתנהלותם של אנשי המכון ובמסגרת החלטה לארגון מחדש של המכון.