תא"ל גדי אגמון: לשמר היכולת ללמוד תורה ולשרת בצה"ל

רמ"ט אכ"א, שהיה נציג צה"ל בועדת שקד בנוגע לחוק הגיוס, שיבח את ישיבות ההסדר והגדיר אותן כ"דוגמא לציבורים אחרים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/15 10:37 ה בניסן התשעה

תא"ל גדי אגמון: לשמר היכולת ללמוד תורה ולשרת בצה"ל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"צריך לשמר את היכולת ללמוד תורה מצד אחד ומצד שני להמשיך לאחוז בחבל. ישנה הבנה עמוקה בין שלטונות הצבא וישיבות ההסדר. היו מחלוקות אך ידענו להבין איך מגשרים עליהן", אמר אמש (ג') רמ"ט אכ"א, תת אלוף גדי אגמון, שכיהן כנציג צה"ל בוועדת שקד, בנושא חוק הגיוס, תוך שהוא משבח את ישיבות ההסדר שספגו חבטות לא מעטות בשנה האחרונה.

בשנה החולפת ניסו מחד להאריך את השירות הצבאי הפעיל של ישיבות ההסדר, ומנגד מספר תחקירים שפורסמו פגעו בישיבות הסדר, עליהן נטען שאינן מספיק חשובות לצה"ל. רק לפני שבועיים פורסם ב'כיפה' כי מפקד חיל חינוך אבנר פז צוק מעוניין להוציא את הרבנים מטקסי ההשבעה, דבר אשר נחשב כפגיעה בישיבות ההסדר.

בסיום כנס איגוד ישיבות ההסדר שנערך השבוע בישיבת שעלבים בעת טקס הפרידה ממנכ"ל האיגוד, איתן עוזרי אמר תא"ל אגמון רמ"ט אכ"א כי "בתקופתו של איתן עלה מספר תלמידי ישיבות ההסדר בשליש והם מרכיבים היום חלק גדול מהיחידות הלוחמות של צה"ל, מהיחידות הקרביות שנמצאות בחוד החנית של הצבא, ברמה הבולטת ביותר".

עוד הוסיף כי "אין לי ספק שהמפעל המשובח והחשוב הזה של ישיבות ההסדר ימשיך להיות מפעל שמייצג את היכולת להחזיק ביד אחת ספרא וסייפא, להיות כזה שמשמש דוגמא לציבורים אחרים כיצד אפשר לעשות זאת בעת ובעונה אחת בצורה כנה אמיתית מתוך רצון לתרום וגם מתוך רצון ומחויבות ערכית להיות חלק משרשרת הדורות ולהיות חלק מאלו שיכולים להכניס את הערכים העמוקים של אהבת ישראל, בעיני זה מחזק גם את הקשר של צהל גם עם לומדי התורה".

[embed]

]

כמאתיים ראשי ישיבות, מנהלי ישיבות והאחראים על הקשר עם התלמידים בצבא התכנסו ליום עיון וחשיבה ולפרידה ממנכ"ל האיגוד היוצא כשבסופה - הופעה מיוחדת של החזן הראשי לצה"ל ולהקת הרבנות.

תא"ל הרב רפי פרץ הרב הצבאי הראשי -הודה לאיתן עוזרי על מסירותו והצלחתו לחיבור בין ישיבות ההסדר לרבנות הצבאית וסיפר על ההכנות הגדולות של צה"ל וההערכות לפסח. הוא הודה גם על כי תלמידי הישיבות שבחופשה מגיעים לערוך סדרים בצה"ל ומשתתפים בהכשרת המטבחים "בעזרתכם צה"ל יהיה כשר למהדרין בפסח".

בשם הנהלת האיגוד בירך ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן: "איתן לא ממש עוזב כי אנחנו נמשיך להיעזר בו והוא ימשיך תמיד להיות חלק מהמשפחה של ישיבות ההסדר".

איתן עוזרי השיב לברכות ואמר כי הוא מודה לקב"ה על הזכות הגדולה שהייתה לו להיות חלק מהמפעל האדיר של ישיבות ההסדר שבע"ה ימשיך עוד להתעצם ולהתחזק.