"תא"ל בוכריס נמצא משקר בבדיקת הפוליגרף"

עורכות הדין של המתלוננת הראשית טוענות כי בבדיקת הפוליגרף שנערכה נמצאה המתלוננת דוברת אמת ואילו בוכריס שיקר. עורכי הדין של בוכריס מטעם צה"ל עדיין לא הגיבו לדברים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/03/16 22:57 ה באדר ב'

"תא"ל בוכריס נמצא משקר בבדיקת הפוליגרף"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

תת-אלוף אופק בוכריס שיקר והמתלוננת דוברת אמת, כך מסרו הערב עורכות הדין שמייצגות את המתלוננת נגד בוכריס זאת על פי תוצאות הפוליגרף שעברו השניים במצ"ח במסגרת חקירת החשדות לאונס החיילת ששירתה תחת הקצין הבכיר.

עו"ד אביטל בן נון, המייצגת את המתלוננת העיקרית נגד בוכריס עם עו"ד ליאת בהר כהן, מסרה הערב כי קיבלה הודעה מהתביעה הצבאית לפיה המתלוננת יצאה דוברת אמת בבדיקת הפוליגרף שנערכה במשרדי מצ"ח שבתל השומר, ואילו בוכריס יצא דובר שקר ואף עומת עם ממצא זה בחקירתו. בדובר צה"ל לא הכחישו את הטענות שהשמיעה עורכת הדין של המתלוננת בעוד שעורכי הדין של בוכריס מטעם הסנגוריה הצבאית טרם הגיבו בנושא.

על פי הדיווחים, במצ"ח ניסו להסתיר מפרקליטיו של בוכריס את תוצאות בדיקת הפוליגרף שנערכה לו לפני כשבוע ככל הנראה כדי לשמור אותם לצורך עימות שלו עם המתמודדת. "התביעה לא התכוונה להוציא את המידע הזה לפני העימות בין השניים, אך הם עדכנו אותנו בתוצאות האמיתיות של הפוליגרף: שהיא דוברת אמת, ובוכריס דובר שקר", סיפרה בן נון.

לעומת זאת, בערוץ 10 דיווחו כי נמצא שהוא דיבר אמת בשלוש מתוך ארבעת השאלות שהוצגו לו במהלך הבדיקה. גורמים במשטרה צבאית החוקרת אישרו כי באחת מתוך ארבע השאלות שנשאל בבדיקת הפוליגרף, לא ניתן לקבוע שהוא דובר אמת. לא ידוע מה היו השאלות אותן נשאל בוכריס, אך ידוע כי בדרך כלל אדם אשר נחקר ונבדק במכשיר הפוליגרף לא נשאל יותר מארבע שאלות ממוקדות וחשובות מאוד.

תא"ל אופק בוכריס הושעה לפני כשבועיים לאחר שנחשד בביצוע עבירות מין בחיילת ששירתה תחת פיקודו, בהן חמישה מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום לאורך תקופה ממושכת. הוא נחקר מאז כמה פעמים במצ"ח ועבר בדיקת פוליגרף, שבמסגרתה נשאל על טיב יחסיו עם המתלוננת, כולל אם קיים יחסי מין בהסכמה או בכפייה עמה. לכל השאלות הוא השיב בשלילה וטען לחפותו המלאה.

לא ברור עדיין אם תוצאות הפוליגרף בלבד יספיקו כדי להביא להעמדתו לדין אך כבר שילם בוכריס את המחיר על הפרשיה כאשר אתמול נודע כי תא"ל איציק תורג'מן ימונה לתפקיד ראש חטיבת המבצעים, זאת לאחר שמינויו של בוכריס לתפקיד בוטל על רקע החקירה שמתנהלת נגדו.