תאגיד 'שמאלני'? קלמן ליבסקינד חושף את ההצעה שקיבל

בטענות הליכוד כנגד התאגיד חזרו הטענות שהתאגיד הוא שמאלני ומוטל עליהם לבלום אותו. קלמן ליבסקינד שאמור להגיש תוכנית בוקר יומית בתאגיד חושף כי קיבל לפני שבועיים הצעה לשמש כפרשן פוליטי בכיר בשידורי הטלוויזיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/17 09:14 ז בניסן התשעז

תאגיד 'שמאלני'? קלמן ליבסקינד חושף את ההצעה שקיבל
יחצ, צילום: יחצ

אמנון אברמוביץ' הימני? מאז החלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה דוד ביטן לתקוף את תאגיד השידור החדש 'כאן' נשמעו שוב ושוב קולות שמדובר בתאגיד שמאלני שכל מטרתו תהיה לתקקוף את ראש הממשלה ומדיניות ממשלת הימין.

את קלמן ליבסקינד, שאמור היה להתחיל לשדר תוכנית בוקר יומית יחד בשעות הפריים טיים הרדיופוני בין שמונה לעשר בבוקר, כותב הבוקר במעריב כי הטענה הזו "היא שמוציאה אותי מדעתי יותר מכל דבר אחר".

בטור חושף ליבסקינד כי לא זו בלבד שהציעו לו את משבצת האקטואליה המרכזית ברדיו אלא גם בטלוויזיה: "כדי להסיר מעל השולחן את הטענה על עלי תאנה, הנה עוד סיפור שאני חושף פה לראשונה על "חבורת השמאלנים" הזו. לאחרונה פנו אלי קובלנץ ומנהל חטיבת החדשות החדש, ברוך שי, עם עוד הצעה. "אל תסתפק ברדיו", ניסו לשכנע אותי, "בוא גם לטלוויזיה". קובלנץ ושי הציעו לי לשבת ערב־ערב במהדורה המרכזית ולשמש כפרשן הבכיר של התאגיד, בתחום הפוליטי, המדיני והמשפטי".

"אני משתף אתכם בסיפור הזה", כותב ליבסקינד במעריב, "רק משום שטענת ה"שמאלנים" הזו, שמושמעת כל הזמן כלפי מנהלי התאגיד, מוציאה אותי מדעתי. אין לי מושג איזה פתק משלשלים החברים האלה בקלפי, וזה גם לא מעניין אותי. אני יודע שמעולם לא הציע כלי תקשורת ציבורי הצעה כזו למי שלא בא מהקליקה הישנה. מעולם. ולהתייחס לאנשים האלה - שהפקידו את רצועת האקטואליה של הרדיו בבוקר ואת תפקיד הפרשן הבכיר של הטלוויזיה בערב ביד איש שמזוהה כהכי לא שמאלני שיש - כאילו הם אוסף שמאלנים שמערבים את השקפותיהם הפוליטיות בשיבוץ העובדים, זה מביך ומעליב".

ליבסקינד, שכזכור הצהיר שהצביע למפלגת הליכוד בבחירות האחרונות סיפר כי לאחר ששמע את תגובתו של ח"כ ביטן לח"כ גליק וכינה אותו 'משיחי' הרגיש כאילו גנבו לו את הקול: "ועוד עניין אחד שמלמד עד להיכן משך הוורטיגו. שלשום העלה ח"כ יהודה גליק כמה תהיות בחשבון הטוויטר שלו. "בכנות, נותר טעם רע מאוד מכל פרשת רשות השידור־התאגיד", כתב. "מצפה שראשי המפלגה יספקו הסברים מה קרה/קורה, אם הם מצפים שאצביע בעד חוקים בעניין".

אתמול, אצל רזי ברקאי וברוך קרא, השיב לו יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן. "אדם משיחי", כינה את גליק. "מה שמעניין אותו זה לעלות להר הבית", המשיך בבוז, כאילו מדובר היה בבית בושת, ולא במקום שבו נמצא הלב של העם היהודי. ואני, מלא כלימה, כל מה שרציתי ברגע הזה היה לרוץ לתחנת המשטרה הקרובה ולהגיש תלונה על גניבת הקול שלי בבחירות".