שר התחבורה: מע"צ הקפיא עבודות ביו"ש במשך עשור במסגרת הקפאה שקטה

השר ישראל כץ חשף, באירוע חנוכת שכונה חדשה בשומרון, כי במשך עשור מע"צ הקפיאו עבודות על תשתיות ביו"ש בגלל הוראות מלמעלה. יוסי דגן: "יש לנו זכות להיות חלוצים בבנייה בהתיישבות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/09/14 09:47 יב באלול התשעד

שר התחבורה: מע"צ הקפיא עבודות ביו"ש במשך עשור במסגרת הקפאה שקטה
מירי צחי, צילום: מירי צחי

במשך שנים התלוננו תושבי יו"ש על היעדר טיפול מתאים בכבישי יהודה ושומרון ועל בורות שנפערים בכביש ללא מענה. באירוע חנוכת שכונה חדשה בהר ברכה חשף שר התחבורה ישראל כץ כי במשך שנים, עד כניסתו לתפקיד, הייתה הקפאה שקטה בטיפול בתשתיות ושמע"צ הונחו לא לתקן בורות וכבישים.

"לפני 5.5 שנים כשנכנסתי לתפקיד באו אלי מחברת מע"צ, היום חברת נתיבי ישראל ואמרו: 10 שנים הנחו אותנו לא לעשות כמעט כלום ביו"ש. הבורות והכבישים כל דבר לא קיבל את הטיפול השוויוני. אנחנו התחלנו מיד לפעול, לא שעינו להקפאות, בתחבורה ובתשתיות לא הייתה הקפאה", אמר השר כץ באירוע שהתקיים ביום חמישי שעבר.

השר הבטיח כי יקדם את נושא כביש עוקף חווארה אותו מבקשים התושבים זה למעלה מעשור ואמר "שמשרד הביטחון רק יקדם את התכנון וההפקעות, אני במשרד התחבורה אכניס את הכביש הזה לתוכנית הרב שנתית הבאה, ואנחנו נבצע אותו". כץ עקץ את שר האוצר יאיר לפיד על דבריו נגד בנייה ביהודה ושומרון בד ובד עם דרישה לבנייה נוספת. "כשראיתי את הדירות היפות אמרתי לרב, אולי תזמינו לכאן את שר האוצר? הוא מחפש כל הזמן איך לארגן דיור מוזל, שיבוא לכאן ויראה, איך עושים את הדברים גם משובח וגם מוזל, במקומות האחרים לא כ"כ עשו בינתיים".

כץ תקף את התנהלותם של השרים נפתלי בנט ואביגדור ליברמן במהלך מבצע צוק איתן ואמר "אי אפשר שלא להתייחס למערכת צוק איתן כל אחד היו לו את דעותיו, הייתה הכרעה. במלחמה אסור שתהיינה שתי דעות, אין שתי דעות ואין שני ראשי ממשלה. אפשר לנסות לשכנע, אבל מרגע שהתקבלה החלטה אנחנו מתייצבים".

צפו בדברי השר ויתר המכובדים שהגיעו לאירוע:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=H7IKxvWnc8E[/embed]

עוד המשיך השר כץ והתייחס לדאע"ש ולמזרח התיכון, והשווה את התנהלותם להתנהלותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "כשרואים את דאעש, וחושפים את פרצופו של החמאס קודם כל כלפי אנשיו שלו, תושבי עזה, ורואים את יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן בהתנהגותו הכפולה, אז כל הציבור בישראל מבין שאין שום אפשרות מעבר לזכות על המקום. לא ניתן לוותר על שום דבר ביהודה ושומרון מבחינה מעשית וביטחונית. מה רוצים שיפנו שטח, ויחפרו פה מנהרות? ויבואו הפצמרי"ם? כולם יודעים עכשיו שמקום שמפונה ונכנס אליו ארגון טרור פונדמנטליסטי קיצוני אסלאמי שלא חס על אזרחיו, אי אפשר לפנות אותו בקלות.

"יש כאן רגע מיוחד שהולך ומתקרב, והרגע המיוחד יהיה כזה שהציבור ייתן גיבוי והעולם לא יוכל למנוע קביעת עובדות והליכה קדימה מעבר למה שאנחנו עד היום מבחינת צירוף ההתיישבות היהודית לתוך השטח הריבוני של מדינת ישראל, אנחנו צריכים לעצב בעצמנו את המציאות ההתיישבותית, שעל צד הזכות ועל צד הבטחון, כל אחד מהישובים צריך לצרף למניין מדינת ישראל, ואני מאמין שהדברים הללו הולכים ומתפתחים", רמז כץ על מהלך הולך ומתגבש בנוגע לסיפוח שטחים ביו"ש.

לאירוע חניכת השכונה החדשה ביישוב הר ברכה ביום חמישי הגיעו מאות תושבי המקום וכן חברי כנסת ושרים.

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון פתח את הטקס ואמר: "חזון גדול מתגשם מול עינינו הערב, זוהי זכות גדולה בשבילנו שאנחנו חיים בדור הזה. אנחנו ויכולים לקחת חלק בבניין האלוהי של בניין ארץ ישראל וזכות עוד יותר מיוחדת יש לנו החלוצים בחוד החנית ההתיישבות בשומרון"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התריע באירוע מפני מסירת יישובים ואמר: "התשובה לכל הניסיונות להשמיד אותנו היא הערב הזה, לאן שלא נסוג וכל שטח שלא נפנה עתיד במוקדם או במאוחר להיתפס ע"י כוחות אסלאמיים חמושים ורצחניים. הקמת השכונה הזו היא התשובה הציונית הראויה ביותר לכל מי שמבקש להרים יד על ארצנו ומדינתנו. נוסיף לבנות ולהתרחב". עוד הוא הוסיף ואמר: "אני סמוך ובטוח שעוד בחיי אוזמן לטקס עם שר הפנים להכריז על הר ברכה כעיר בישראל".

סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי: "אני מזמינה את שר השיכון לבוא לראות את הבתים הנהדרים שיש כאן, יהודה ושומרון זה פתרון למשבר הדיור, לא שום מקום אחר". "ב 2002 היה מבצע שהחזיר את השליטה ביו"ש למדינת ישראל, אבל יש מבצע שמתנהל כל הזמן שקוראים לו חומת מגן, והוא ההתיישבות האקטיבית, ההתיישבות האקטיבית היא חומת המגן של מדינת ישראל, אתם חומת המגן של מדינת ישראל" מה שנדרש מאיתנו הפוליטיקאים הוא החלת ריבונות, סיפוח מלא של יהודה ושומרון כי כולה שלנו".

יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין ציין את בזכות של ישראל על כל שטחי יו"ש ואמר: "אנחנו נמצאים כאן (בשומרון) כי זו ארצנו כי זו זכותנו כי זו חובתנו לעשות מה שלא עלה בידי אחינו במשך 2000 שנה, לבנות ולהבנות בארצנו כולה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן