שר התחבורה לחולדאי: אם תשכיר אופניים ביום כיפור – אעצור את המימון

השר ישראל כץ הבהיר לראש עיריית תל אביב כי אם זה יאפשר את פרויקט השכרת האופניים העירוני גם במהלך יום הכיפורים, יפסיק משרד התחבורה את המימון למיזם

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/09/12 09:15 טז באלול התשעב

שר התחבורה לחולדאי: אם תשכיר אופניים ביום כיפור – אעצור את המימון
mikecogh-cc-by-sa, צילום: mikecogh-cc-by-sa

שר התחבורה ישראל כץ פנה לראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בדרישה כי לא יאפשר את הפעלת שירות השכרת האופניים "תל אופן" במהלך יום הכיפורים. השר כץ הבהיר לחולדאי כי יפסיק את כספי הסיוע והתמיכה לפרויקט במידה והוא יופעל במהלך יום כיפור.

"הפעלת פרויקט תל-אופן ביום כיפור מהווה פגיעה בסמל המקודש ביותר של מדינת ישראל. מדובר בחציית קו אדום ובשבירה של כל המוסכמות. פרויקט תל-אופן הוא פרויקט חשוב, אך לצערי חולדאי עושה בו שימוש פוליטי ופוגע ביום הקדוש ביותר ליהודים", טען שר התחבורה. לדבריו, "מדובר בפרויקט חשוב ומצליח, ולכן משרד התחבורה תמך ואף עודד את המיזם באמצעות הקצאת תקציבים וסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים. אולם אם חולדאי ישבור את כל הכללים, אפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של המשרד בפרויקט".

בעיריית תל אביב ציינו בתגובה כי "מצער ששר התחבורה ישראל כץ לא בדק את הפרטים בנושא שירותי תל-אופן ביום כיפור טרם הודעתו לעיתונות בנושא. בניגוד לדברי שר התחבורה, מערכת התל-אופן לא תופעל ביום כיפור ולא ניתן יהיה לשכור אופניים במהלך היום. המנויים השנתיים יוכלו ללא תשלום לשכור אופניים לפני החג ולהחזירם בצאתו, כך שאין כל פגיעה בקדושת יום כיפור".

"גם בשנה שעברה ניתן היה לקחת אופניים לפני יום כיפור ולהחזירם בצאתו, אך המנויים חויבו על משך ההשכרה. השנה לא יידרש כל תשלום מהמנויים השנתיים. יש לציין כי תפעולו השוטף של הפרויקט ממומן אך ורק על ידי עיריית תל אביב-יפו. העירייה מצרה על ניסיון השר לפגוע בפרויקט שהצלחתו כאלטרנטיבה לתחבורה הציבורית כבר הוכחה", נמסר מהעירייה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן