שר השיכון אריאל: קיימת הקפאת בניה במזרח ירושלים

השר אורי אריאל, שנהג לתקוף את מדיניות ההקפאה מספסלי האופוזיציה רק לפני מספר חודשים, מודה לראשונה בהקפאת הבנייה מתחילת השנה ומפנה את הביקורת לכיוון נתניהו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 13/06/13 11:10 ה בתמוז התשעג

שר השיכון אריאל: קיימת הקפאת בניה במזרח ירושלים
המטה המשותף למען הר הבית, צילום: המטה המשותף למען הר הבית

שר השיכון אורי אריאל מאשר היום (ה‘) את מה שהיה ידוע בשטח זה מספר חודשים: הממשלה מקפיאה את הבנייה בשכונות היהודיות במזרח ירושלים, כבר מתחילת השנה האזרחית. אריאל, שמספסלי האופוזיציה תקף את הממשלה על התנהלות זו, כעת מחזיק בתפקיד העיקרי האחראי על הנושא. עם זאת, בראיון לגלי צה“ל אמר אריאל כי ”על העניין הזה צריך לשאול את לשכת ראש הממשלה“.

מנתוני משרד השיכון שפורסמו בגלי צה“ל עולה כי מתחילת השנה לא שווקה דירה אחת מעבר לקו הירוק בירושלים, זאת בהשוואה לכ-200 דירות בשנה בשנים 2010 ו-2011, ולמעלה מ-1,500 דירות בשנה שעברה. גורמים במנהל מקרקעי ישראל תולים את האשמה בלשכת ראש הממשלה, שלדבריהם מעכבת באופן ישיר שיווק קרקעות לדיור במזרח הבירה.

רק לפני מספר חודשים, במהלך תקופת הבחירות, הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו: ”נמשיך לחיות ולבנות בירושלים, שתמיד תישאר מאוחדת תחת ריבונות ישראל". בפועל, כאמור, המציאות נראית אחרת - ככל הנראה בניסיון להתחמק מלחץ אמריקאי ואירופאי.