שר הרווחה מאיר כהן: "אפעל להנגשת מערת המכפלה לבעלי מוגבליות"

שר הרווחה ביקר בקרית ארבע חברון והתייחס לעובדה שמערת המכפלה אינה נגישה לבעלי מוגבליות "בלי שום קשר לוויכוח הפוליטי, חייבים לאפשר לבעלי מוגבלויות להיכנס ולהתפלל במערת המכפלה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/05/14 17:42 טו באייר התשעד

שר הרווחה מאיר כהן: "אפעל להנגשת מערת המכפלה לבעלי מוגבליות"
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) הגיע היום (ה') לקרית ארבע חברון עם בכירי משרד הרווחה לביקור עבודה. במהלך הביקור סייר השר במערת המכפלה והתייחס לעובדה כי למרות מאות האלפים המגיעים למקום מדי שנה, הבניין העתיק אינו נגיש לבעלי מוגבלויות והדרך להיכנס הינה דרך מדרגות בלבד.

"בלי שום קשר לכל הוויכוח הפוליטי שמתחולל בארץ, אני רואה כאן אנשים גברים נשים וילדים עם מוגבלויות שלא יכולים להיכנס ולהתפלל במערת המכפלה", אמר שר הרווחה. "ראוי מאוד ורצוי מאוד שנטפל בנושא הנגישות ואני מאוד מקווה שאנחנו נצליח להזיז את זה, כי צר לי שאנשים מגיעים לכן ולא יכולים לעלות ולהתפלל".

בעיית הכניסה לבעלי המוגבלויות ידוע כבר שנים אך עד עתה לא הצליחו בקרית ארבע חברון להוציא אל הפועל את הנגשת המקום בעזרת מעלית. בעוד שהכניסה הראשית למערה הינה נגישה לנכים, מותר כיום רק לערבים להיכנס דרכה, בעקבות טבח גולדשטיין ב-1994. ליהודים מותרת הכניסה רק בעזרת מדרגות העולות לאזור אולם יעקב.

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר אמר כי הוא מקווה כי בקרוב יגיע השר עם בשורה שתאפשר לכל בעלי המוגבלויות להתפלל בנקל במערת המכפלה והוסיף: "שר רווחה שמגיע מהעיר דימונה בה כיהן כראש עיר, יכול באמת להבין את הצרכים של עם ישראל ואני שמח ומודה על הקשב הרב והאמפתיה שהוא הראה גם בקרית ארבע חברון - מקום קבורת האבות והאימהות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן